15 Mart 2009 Pazar

Monopolizm

4 tane ömer üründül tadında yorum
-kendime hakim olamıyor ve bir yazıya daha "efendim" diyerek başlıyorum.-

Efendim çok iyi bilirsiniz, insanoğlunun hayatta en hakiki mürşit dediği mürşit Monopoli'dir. Bunu herkes bilir. Peeki, nedir Monopoli? (kapitalist sistemin gerektird... değil tabi.)

Monopoli, çok oyuncuyla oynanan ve benim asla kazanamadığım bir masa oyunudur. Tercihen 3-5 kişiyle oynanır ve ben asla kazanamam. Oyunda zar vardır, zara göre ilerlenir, kartonda da belli semtler ya da şehirler falan vardır onları almaya çalışırsın. Ben çalışmaz mıyım? Ben de çalışırım, ama ben hiç kazanamam. Ha bir de belli bir parayla başlarsın, o paranın gözüne gözüne vururken bitirmemeye gayret edersin. Ben de ederim. Ama kazanamam.

Evet, özetimden de anladığınız üzere Monopoli adlı yaşam pençesi benim asla ve asla kazanamadığım bir oyundur. Evet evet, oyunun kuralı bu. "Zarla ilerle, tapu al, paranı sakla ve Daçe kazanamasın." Bu böyle. Nerden biliyorum? Çünkü geçen gün artık burama kadar geldi ve ben de oyunun klavuzuna baktım, hakikaten adım orda var; "Kimler kazanamaz? - Daçe kazanamaz, onun dışında herkes çatır çatır kazanır." yazıyor. 

Ya şaka maka, arkadaşlarla çok kez oynadım. Binbir türlüsünü, bir sürü götten uydurulmuş kurallarının olduğu türlüsünü oynadım ama yok. Ben hakkaten salağım yani, bu onu gösteriyor. Ya da çakal değilim belki diğer arkadaş kadar; belki çok naif, temiz ve saf biri olduğum için kaybediyorum. Hayat da böyle değil mi? Çakallar kazanır, naifler kaybeder. -Burda kendimi avutmanın tavan yaptığı su götürmez bir gerçek-

Oyunda kazanamıyor olmam tabi ki eğlenmediğim anlamına gelmez. Özellike oyunda dönen diyaloglara bayılıyorum. "Bak şimdi.. Ee.. Maççka, arrtııı.. Ee.. İki milyon?..", "Ya olum sana Elektrik İdaresi'ni veriym, sen de Levent'i ver.. Ne ohası olum ben batıcam nan.", "Bankaa, şşt bankaa, bana ordan Beylerbeyi'ni veriyosun, bak bi de başlangıçtan geçtim 200'ümü de veriyosun.", "Oranın kirasııııı.. Ee.. Sana 30 olur. Eheheh" Demek ki neymiş; bu oyunu çekici kılan kurallarından çok içine girilen arkadaş ortamıymış, muhabbetmiş falan.

Sinan'ın bana geçen gün "abi bak burda monopolinin bilgisayar oyunu var, netten oynarız" diye verdiği oyunu kurdum, monopoli'nin aynısını yapmış adamlar hakkaten. "Dur" dedim, "Netten oynamadan önce bir bakayım, biraz alıştırma yapayım" filan. Çünkü "durumlar belli". Bilgisayarın en salak zeka seviyesine karşı oynadığım üç oyunu da kaybetmiş olmanın verdiği bitmez tükenmez hazla şu anda önce kendime, sonra da bu oyuna küfürler yağdırıyorum. Yağdır mevlam su.

Neyse, ben gideyim de biraz Monopoli oynayayım. Sigara gibi, alkol gibi meret. Çekiyor kendine. Dur bakayım Sinan oynamaya yanaşır mı, hmmf..

Daçepoli.

4 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. s. says:

    oynarım, teşvikiye artı iki milyon isterim ama.

  2. kiidra says:

    Monopoli nedir lan, Trivial is the best!
    Trivial rocks!
    Photoplay'de bile Trivial'a milyonlar yatırıyorum ben.
    Jenga da ikinci...
    Monopoli mi?

  3. direnk says:

    networkten monopoli oynamak???

  4. z.. says:

    senin gibi naif ve temiz insanlara(!):D acıyorum dace ne diyim:D

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)