18 Mart 2009 Çarşamba

Ekonomiye Giriş

0 tane ömer üründül tadında yorum
"Dolar 1,72 oldu!", "Borsa tavan yaptı!", "Altın değer kaybetti, Avro çıktı!", "Repo şöyle güzelleşti!", "Japon Yen'i böyle babalara geldi!"... Bunlar benim asla alakadar olamadığım şeyler. Çocukluğumdan beri her gün, her saat başı verirler bunu böyle, "Hisseler çok değişti, öyle böyle değil!" Hayır yani anlamıyorum işte anlamıyorum, üstüme gelmeyinsenize lan. "Başbakanın kolu sağa yerine sola kalktı o zaman kesin yuro düşer, tl çıkar.. Hmm tabi azizim, tl çıkarsa dolar da çıkar, dolar çıkarsa şöyle oynarız" diye bir ton diyalog döner en ummadığın kişiler arasında. Bir ben anlamıyorum zaten bu ekonomi-piyasa olaylarını, bir ben. Zaten ben para alış-veriş işini de beceremem, hemen sinir stres olurum, "aabi şurdan iki kola bi sprayt, iki köfte, beş milyon, iki yüz bin daha, ben yedi vereyim, sen üç al, iki koy, on olsun, sekiz üç, üç dokuz.." OFF ULAN OFF! Allah iktisat okuyana kolaylık versin. Bu ne pis iş kardeşim. Paran mı var derdin var lan. (Bankada yatan yaklaşık 30 milyon dolara güvenerek konuşuyorum tabi)

Ben küçükken etrafımda bir sürü meşgul üniversite öğrencisi abi abla vardı. Sürekli meşgul olurlardı, yani nasıl desem, "bir şey sorucaktım, pardon, aa yok mu evde, hıı tamam" diye yapılan telefon görüşmeleri, "ya naber görüşemedik, gidiyor musun, hmm" tarzında mini-diyaloglar, "yarın sinema yapalım mı? işin var. tamam görüşürüz sonra"dan ibaret olan aktivite teklifleri.. Ya ama böyle bir meşguliyet yok yani, yok. Mesela bir gün ders çalışacak, bir gün arkadaşlarıyla buluşacak, öbür gün başka yerden çağrılcak, haftasonu okulda işi çıkacak falan. "Ulan nasıl böyle meşgul oluyolar yaa, ben de istiyorum" derdim. Zira küçük olduğumdan dolayı hemen hemen her günüm boştu. Boş yani. Bildiğin, boş. (Pokemon'u, Xmen'i, Spaydırmen'i, Rugrets'i, Küçük Canavarlar'ı, Sevimli Kahramanlar'ı vee disket pc oyunlarımı saymazsak tabii)
Ta ki ne zaman üniversiteye başladım, ahanda o zaman anladım o abileri ablaları. Özellikle de bu hafta. Bu hafta hemen her gün bişeyler çıktı, bu "bişeyler" erteleyebileceğim şeyler olmadığı için beni "meşgul" kılmaya yetti. Misal -tamam bu hafta belki normalden daha über oldu ama- şimdiden haftaya pazartesi-salıya kadar yapacaklarım kesin gibi. Her gün, her saat bir şeyler var. Sanırım küçükken tam olarak bunu istemiştim. Siz küçükken özenmez miydiniz ya böyle şeylere? Bir ben miymişim yani? Ben salak mıymışım lan? Haydaa..

Bakın mesela okuldan 5te filan geldim sanırım, güya 5:30 gibi uyuyacaktım. Yalan oldu. O kadar meşgul bir insanım. Hatta neredeyse bu yazıyı dahi yazmaya zaman olmicaktı. Aman, aman.. O değil de, yarın midterm var ve ben midterm dışında her türlü şeyle meşgul oldum bugün. Bari bana şans mans dileyin, öyle okumaklan olmaz sade. 9:40'tan başlanarak o şans dileklerini bir bir istiyorum yarın, sabah unutmayın sakın.

Hepinizi sevgiyle kucaklarım,
Daçe.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)