7 Mart 2009 Cumartesi

Heves İnsanı

2 tane ömer üründül tadında yorum
Tam olarak tanımım bu, evet. Tam bir "heves insanı"yım.

Bir zamanlar karikatüre çok merak salmıştım, ÖSS'ye hazırlanan bünyenin artık hararet yaptığı zamanlardı. Çok fazla Uykusuz, Penguen türevi dergi aldım, okudum. Okudukça çizimlerimin biraz olsun geliştiğini gördüm. Ama sonra birden ne olduysa, Tayyipkafa'dan başka bir şey çizemediğimi anladım. Bir de bu çizimler çok fazla "özenti" duruyordu. Dergilerde, orda burda gördüğüm çizimleri kopya etmeye çalışmışım gibiydi. Birden şevkim kırıldı, moralim bozuldu, "hevesim kaçtı". Uzun zamandır "Tayyipkafa" çizmeye yeltenmiyorum. Ama ilk fırsatta devam edeceğim, tamamen ertelemiş değilim.

Bundan 2-3 ay kadar önce evde bir pikap olduğunu keşfettim ve görür görmez kafamda "Ulan ben hem rapçi hem de DJ olsam ya?" dedim. 30 yıl öncesinden kalan bu Antikacan'ı bir an önce kullanmak istedim. İlk başlarda çok dikkatli davrandım, her seferinde kapağı dikkatle açıyor, iğnesini yavaşça indirip kaldırıyor, plakları sadece dinliyordum. Sonra biraz değişti durumlar. Önce çok sık yapmaya başladığımdan makyavelli, kapağını haldır huldur açtım, iğnesine hiç acımadan plakları "cıkgıdı cıkgıdı" çevirmeye başladım falan. Bir süre sonra zaten 30 yılda şaftının bir kısmı kaymış olan pikap, iyice kontrolden çıktı. Arkadaşımın İstanbul'dan çok şahane bir disko plağı almasından kısa süre sonra pikabın başına geçip "kırk yıllık DJ" hareketleri yapıyordum. Kendi yazdığım sözlerin aralarına "cıgı cıgı vugu vouv" diye sesler ekliyordum. Sonra ne ben stüdyoya girebildim, ne de bu scratch çalışmalarımı adam gibi kaydedebildim. Hevesim kırıldı, uzun zamandır yapmıyorum. Ama ilk stüdyo fırsatımda bunu gündeme getireceğim, tamamen ertelemiş değilim.

Çok az zaman önce, ben derim 1 siz diyin 2 hafta önce, litegrafa başladım. Işıkla yazı yazmacalar hani. Birkaç gün boyunca kameranın karşısına geçip acayip acayip yazılar, şekiller yazmaya çalıştım. Kendimi geliştirdim de. Geçen gün ilk yaptığım çalışma ile son yaptığıma baktım yanyana, hayvanlar gibi fark vardı. Geliştim gelişmesine ama sonra ne ben başka litegrafçılarla bir araya gelebildim, ne de kendime yeni ekipman sağladım. Olmadı. Yürümedi. Birkaç gün sonra litegraf hevesim de kaçtı. Artık pek yapmıyorum. Ama ilk fırsatta devam edeceğim, tamamen ertelemiş değilim.

Hevesimin kırıldığı bir diğer alan ise bloglar alemi. Lise 1'de baya uzun süre yazdığım bir blog vardı. Gerçi uzun dediğim, Allah bilir 3 ay falandır. Sonra hevesim kaçtı, kapattım onu. Ondan sonra bir iki tane kendi adıma, bir tane de arkadaşımla beraber giriştiğim bloglar oldu. Bazılarını halka dahi açmadan kapattım. Heves meselesi. Ama diyeceksiniz ki, bunu da kapatırsın sen, sanmıyorum efendim. Yine de büyük konuşmayayım, ama sevdim bu kez burayı.

Kısa film çekmeye heveslendim geçen iki yaz boyunca herkes gibi. Yani o zaman da öyleydi, bugün de çevremde kimse sorsam içinde yanıp tutuşan bir yönetmen var, herkes kısa film çekecek. Ben yapamadım. İçimde kaldı. Birkaç senaryom vardı, sonra birkaç da arkadaşlarla ortak senaryolarımız oldu ama malesef bunu kameraya dökemedik. Öyle olunca da, "amaan" dedim, hevesim kaçtı. Ama ilk fırsatta yapacağım, tamamen ertelemiş değilim.

Daha bir ton şey vardır belki başta yapıp da sonra ara verdiğim. "Ara verdim" diyorum, çünkü tamamen bırakmadım bunların hiçbirini. Bugün yine Tayyipkafa çizerim, pikapın başına geçip "cıgı cugu" yaparım, yeni litegraflar yaparım, bloguma devam ederim, kısa kısa videolar çekerim. Çoğu şey hevesle ilgili dostlarım. Tabi diyeceksiniz ki senin hiç hevesinin kırılmadığı şeyler olmadı mı? Oldu tabi. Mesela yaklaşık 6 yıldır rap dinliyorum, ve 4 yıldır da söz yazıyorum. Hevesim kırılmadı, çünkü bir heves değil onu anladım.

Bakalım yeni hevesler neler olacak, ben de merakla bekliyorum. Hevesinizin (hevesimizin) kırılmaması umuduyla, Daçe.

2 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. kiidra says:

    Sen burlara ta maçtan geldin değil mi? Yazık. Vallahi yazık.

  2. Adsız says:

    ahh dace ahh keşke benim de bi hevesim olabilse..olabilse de ara verebilsem..ama nerdee..olsa bile hiç başlayamadan biter benimki..senenin başındaki tiyatro hevesimiz gibi mesela:D toplantıya gittiğimiz gün bitmişti benim için:D kim olduğumu bilirsin sen:)

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)