29 Mart 2009 Pazar

Yeni Bir Tat: Seçim

1 tane ömer üründül tadında yorum
Kapattım kısa süreliğine gözümü. Açtığımda, daha önce olmadığım bir ilkokul sınıfındaydım ve ilk kez oy kullanacak olmanın verdiği heyecanla sırada bekliyordum. Evet. Fazlaca heyecan ve stres. ÖSS sabahı gibiydi. Heyecanımı biraz olsun dindirmek için sırası gelenlerin ne yaptığına baktım. Totalde üç sandık vardı, sandık başındakiler pusulaları falan veriyorlardı, damgayı mamgayı. Kolay görünüyordu. Zaten nasıl bir zorluk olabilirdi ki? Kendimi bu düşünceyle sakinleştirmeye çalıştım, birazcık başarılı oldum. Ama birazcık.

Sıra bana geldi. Heyecan doruktaydı. İlk sandığın başındaki görevliden (hepsi hocaydı sanırım) pusulayı ve ıstampayı almak üzere elimi uzattım. Normal insanlar ne yapıyor? Kibarca damgayı alıyor ucundan, öyle tutuyor. Benim gibi avuçlamıyor. Ben avuçladım, evet. Sonucunda ne oldu tabi? Elimde "Evet" yazar oldu koyu mavi harflerle. "Aha!" dedim, "Aha başladık yanlışlıklara."
Elim ayağım birbirine dolaşmış şekilde oy pusulasına tam olarak "Evet" basamamanın verdiği panikle (bkz: Eve, Ev, E, E e) zarfa sokuşturamadım. Sırada bir ton bekleyen olduğunu düşünüp iyice panikledim, halbuki beklesinler yani dimi. Burhan Altıntop'a döndüm o an.

Sonra zarfa koy, git sandığa at, sonra bi oy daha kullan falan, heyecanı katlayan şeyler bunlar. İkinci ve en zor bölüme geldim, mavi zarfa. Elime verdikleri üç ayrı pusulayı (çarşaf) nasıl zapt edeceğimi düşünürken "Bit artık, biit, biiit!" diye tak tak tak damgaladım. Yine tam bir "Evet" çıkmadı. Şu "Evet" işi içimde kaldı lan, of. 
Daha demin sadece bir pusulayı zarfa koyamazken şimdi tam üç pusulayı bir zarfa sıkıştırma işkencesi başladı. Bitmedi.. Bitmedi.. Bitmedi.. Bitti sonra. Derin nefes aldım. Sonra muhtar filan da seçtik (odtüdeki el ilanları gibiydi onlar), eve geldik. Bir heyecan da böyle geldi geçti.. 

Buraya kadar hikayevî kısımdı. Şimdi hikayeye dahil edemediğim birkaç maddeyi de yazıp bitiriyorum..

- Çıkışta iki muhtar adayı elimizi sıktı. İkisi de çok ümitle bakıyorlardı gözlerimize. Yazık. İkisinden biri kaybedecek.
- Böyle bir heyecan yok abi. Yok yani. Yok.
- Kafam durdu o sırada. Başbakan diyor ya "Büyük düşün" diye. Ben büyük düşünemedim. Kafamdaki tek şey o "Evet"i o yuvarlağa denk getirip basmaktı. Gerisini kafam almadı o heyecanda.
- Zarflar renkli renkli ya şimdi, insana şevk veriyor. "Bir de kokulu olsa" diye düşündüm.
- Seçim yasakları dahilinde sanırım orda burda tahmin yapamıyormuşuz. Mesela ben şimdi tahmin yapsam burda sıçtım demektir. O yüzden yapmıyorum. Ama bence "durumlar belli". (rahat konuşamıyorum, ben seni ararım)
- Seçim sonuçlarının açıklanması işlemi geldi, çattı. Şimdi gözlerimiz BBG evindeki Doğa Bey'i aramıyor değil.

Herkese iyi pazar akşamları, mutlu seçim sonuçları diliyorum. Seçim ekranlarındaki pasta-börek dilimlerinde görüşürüz..

Daçe.

Bir kişi Ömer Üründül olmaya çabaladı

  1. Adsız says:

    başbakan evet de diodu dert etme:D

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)