10 Şubat 2009 Salı

İtalyan Mafyası Daçezzoli

0 tane ömer üründül tadında yorum
bu blog olayını elbette ki facebook notlarından daha bir severim. neden derseniz, fazlaca özgürüm burda. facebookta genellikle haftada bir, olmadı üç günde bir not gönderiyordum. ama içimde bazen bir kıpırtı oluyor, biliyor musun? böyle bir enerji patlaması, bir "tutmayın lan beni" hali.. işte öyle zamanlarda çok fazla yazmak istiyorum ve fakat gel gör ki facebook bu konuda pek de elverişli değil.

şimdilerde de bu yazma isteğiyle doluyum. çiçeği burnunda blogumu (nam-ı diğer spotumu) güncelleyesim var. bir yerden de başlamak lazım.

öncelikle şunu söylemeliyim ki, arkaplanda teoman şarkıları çalarken not yazmak kolay değil. ama napıcan teoman işte, atsan atamıyorsun, satsan satamıyorsun. ama yemek yapılır bak. mesela teoman şarkıları eşliğinde daçezzoli yaptınız mı hiç? ha, durun durun, siz hiç daçezzoli yapmadınız, değil mi? öyle sanıyorum ki, hayır. daçezzoli nedir, nasıl yapılır anlatıvereyim.

efenm daçezzoli, şahsımın bulup türk mutfağına kazandırdığı sayısız yemeklerden biridir. diğer yemeklere sonraki notlarda değinirim. şimdi daçezzoli'nin tarifini vermek istiyorum.. malzemelerden başlayalım. öyle çok şatafatlı malzemelere gerek yok hanımlar (oha oktay usta!?). bir somun ekmeğinin 3'te biri, toplamda 25-30 cm'e yakın sucuk parçası vee 3 adet tam yağlı üçgen peynir. şimdi hanımlar, ekmeği bir güzel yarıyoruz ki içine sucuk ve peynirimizi koyabilelim. sucukları enine enine doğramak yerine dikine doğruyoruz, uzunlamasına. böylece elektrikten de tasarruf sağlıyoruz. daha sonra bu sucukları bir sahana atıyoruz, hafif ayçiçek yağı koyup kızarmalarını bekliyoruz. ama beklerken boş duracak mıyız? hayır. o fırsattan istifade edip üçgen peynirleri, yardığımız ekmeğin içine içine bir güzel yayıyoruz - bıçak yardımı makbuldür. zaten o işi halledene kadar sucuklar da bağırmaya başlıyor. bir-iki çevirip kapatıyoruz hemmen ocağın altını. kızaran, pişen sucuk parçalarını da ekmeğe dolduruyoruz. ekmeği iyice kapatıp tabağa koyuyoruz, gazozla birlikte servis yapıyoruz. iddia ediyorum, böyle bir lezzet yok. afiyet olsun hanımlar..

ayrıca şunu fark ettim; açken yemek tarif edilmemesi lazım. mesela şu an evde sucuk da yok, üçgen peynir de. somun ekmeği de durumu tek başına kurtaramayacağına göre bir an önce gidip yiyecek birşeyler bulmam lazım. kahvaltı yapmam lazım lan. öleceğim lan. off..

günün ilerleyen saatlerinde yeni bir not gelebilir. ama gelmeye-de-bilir. şu an çok açım ve sağlıklı düşünemiyorum. sağlıcakla kalayım. (not.içi.not: resim hayalidir, canlandırmadır, daçezzoli değildir.)

ısrarla daçe>

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)