16 Şubat 2009 Pazartesi

İlk Gün

2 tane ömer üründül tadında yorum
Bu başlığı dolmuşta düşündüm. Ne kadar havalı ve yaratıcı değil mi? Hemen derinlere dalacağım..

Bugün ikinci dönemin ilk günüydü ve yeni bir sınıfla, yeni insanlarla olacak olmanın tuhaf ve vazgeçilmez heyecanı vardı. Bu heyecanda, sınıftaki insanlar ikili üçlü gruplarda tanışıyorken benim tanıdığım kimsenin olmaması da (melodi kişisi bunu okumuyormuş mesela) etkili tabi. 

"İlk gün"ler cidden gariptir. İnsanları tanımıyorsunuz ve hemen önyargılar oluşuyor; "Bu çocuk kesin çok kafa!", "Şu herif çok mu ukala ne?" filan gibi.. Ama dönemin ortalarına doğru, herkesi tanımaya başladığınız zaman ilk günkü önyargılarla karşılaştırıyorsunuz ve genelde bunların doğru olmadığı ortaya çıkıyor. Mesela benim "Çok ukala" dediğim insan birden "Çok kafa"ya dönüşüveriyor, ya da, "Sınıfın eğlence bombası" (sex bomb gibi ama değil) dediğim kişi sınıfın en ciddi insanı olup çıkıyor. Önyargı kötüdür kardeşlerim, sakın ha bağlı kalmayın.

Bugün ben de bu önyargılara hakim olamadım işte. "Tam benim kafadan", "Çok bilmiş", "Pek ciddi", "Pek konuşkan" dediğim insanlar oldu bugün de. Biliyorum ki onlar tam aksi insanlar. Einstein ne demiş; önyargıyı par..

Benim saçım bundan dört sene önce kadar çok uzundu ve hayvanlar gibi jölelerdim. Bir acayip imajlardaydım. O dört sene öncesine denk gelen lise hazırlıkta sınıfa ilk girdiğimde benim hakkımda da "TED'den gelmiş şımarık kolej bebesi" demişler. Geçenlerde itiraf ettiler. Hepsi çok iyi insanlardı, hepsine iyi dileklerimi sunarım.

-lan bi de ilk günden ders mi yapılır? çok sıkıldım bugün çok. sinan gelse bari bir an önce-

Giderim.

2 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. melodi says:

    "melodi kişisi bunu okumuyormuş mesela" pek derin bi takipteyim Sevgili Daçe..(8
    Yoko Ono'muz bile var lan daha ne istiyosun!
    Ama bu "ilk gün bile sürekli ders yapmaca" olayı nedir ya cidden öf, sıradaki "sinaaağn" yazımı kazıma aşamasına geçeceğim böyle gitmez bence bu.
    Sinanlar birbirine benzemez..( attila ilhan) Ancak gelecek Sinan'ı da sevgi ile kucaklayacağız evet..(ve Sinan ebedi gelmez..)
    Bak pek çok Sinan demek 'zorunda kaldım' o bakımdan hemen Sinaaaağn'ın gül ile verdiği birbirinden hoş ve de derin fotolarını araklayacağım şimdi feysbukundan..
    Pek çok sevgiler..

  2. Adsız says:

    gerçekten ne kadar sıkıldığını sınıftan,bir an önce sinan dediğin arkadaşına kavuşmak üzere çıkışını(kaçışını)görünce anlayabiliyor insan.ha bir de 'ders yaptık' mı diyosun sen buna,son saat bırakmış sizin hoca en azından.neyse daçe,umarm yeni arkilerini de dierleri gibi kısa zamanda benimsersin.

    katya

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)