18 Şubat 2009 Çarşamba

Beleş Kitap Sistemi BC

1 tane ömer üründül tadında yorum
Sayın seyirciler, blogumuza bir son dakika haberiyle devam ediyoruz. Aslında son dakika değil ama Direnk çok israr etti. Ulan deadline'dan 5 dakika önce haber verilir mi? 

Efem konumuz "Book-Crossing". Yani "kitapçaprazlandırma", ama bu kulağa hoş gelmiyor sanki. Bi de ben uydurdum tabi ondan. Bookcrossing güzel. Bookcrossinge kısa ve öz bir bakış attıracağım şimdi size:

Mesela ben içimdeki okuma isteğini bastıramıyorum ve bir kitap alıyorum. Oricinal tabi, zaten kırk yılda bir alıyoruz. Neyse işte aldım kitaplardan birini, okudum filan. Aman Allahım, bu okuduğum en güzel kitaplardan biri. Neden sebepsiz yere kitaplığımda dursun ki? Film mi bu, bi daha okuyayım? (yapmışlığım var gerçi) Evet çok saçma. Ben de diyorum ki, eh madem bunu birine vereyim. Ahanda burda devreye bookcrossing giriveriyor. Alıyorum kitabı, gidiyorum bi yere bırakıyorum. Herhangi bir yere. Diyorum ki içine de not olarak; "Bak abisi, ben bunu aldım okudum, beğendim. Bunu ben buraya bırakıyorum, al bunu oku, tavsiye ediyorum. Ha bi de, okuduktan sonra sen de alakasız bir yere bırak kitabı, ki başkası da alsın okusun..".

İşte böyle bir zincir sonucu, yolda belde bulduğumuz kitapları okuyoruz, başka yere bırakıyoruz hepsi bu. Bir zorluğu yok. Hatta işin baya büyük bir eğlencelivari kısmı var. Şöyle ki; bu zinciri internetten takip edebiliyoruz. Mesela benim kitabım şimdi nerde, kimler okumuş, kim almış da okuyor, daha önce nerelerde bırakılmış gibi bir takip sistemi. Okuyucular arasında bir ağ kurulmuş oluyor. Olum zevkli lan. 

Bu bookcrossing olayı yurtdışındaki ülkelerde olan bişey. Ama biz diyo(ru)z ki bunu bizim okulda uygulayalım. ODTÜ kampüsünün her yerinde. Böylece hem eğlenceli bir aktivite ve gelenek başlatılmış olacak, hem sürekli yeni kitap okuyacağız, hem zerre de para vermeyeceğiz. Bookcrossing olayını uygulama fikri tabi ki Direnk'in aklına gelmiş. Kendisine burdan selam yolluyoruz. (başghanım silam)

Böyle işte sevgili blog okuyucuları. Bookcrossing'den herkesin haberi olmasını istiyoruz, bu yüzden ben de blogda yazmak istedim. -tamam bu da direnkin fikriydi-şaka tabi-

Evet bu son dakika gelişmesini de aktardık, şimdi yeni yazılar yazacağım. Bi durun, bi bekleyin..

Bir kişi Ömer Üründül olmaya çabaladı

  1. karbon says:

    anaa ne güzel bi olaymış lan dedim, diyorum, diyeceğim bizim okulda var mıdır ki böyle şeyler? yoktur galiba hiç gezerken karşıma kitap çıkmadı -şiir gibi kızlar gördüm gerçi- ben bi tarafa kitap bırakmadım ondan mı acaba? odtüye mi geçsem lan? yok yok itü iyi en iyisi ben yarın bi yere kitap -gidiyorum bu'yu mesela- bırakayım.

    duvarlarla konuşan adam

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)