20 Haziran 2009 Cumartesi

PES 2010

5 tane ömer üründül tadında yorum
Oyun ve futbol üzerine yazacağım canım, kafadan yüzde seksenini eliyorum yani okuyucuların.

...
Dün gece saat 1 itibariyle PES 2010'un yeni trailer videosu internete salınmış. O vakit izleyemedim, bugün izledim dakikalar önce. Güzel evet, "oynanabilirliğini şöyle geliştirdik, piyasayı böyle s.kip atacağız" falan gibi demeçler veriyor yapımcılar videoda. Futbolcular paslaşıyor, çalımlaşıyor, gol atıyor falan. Yok, gol atmıyorlar gerçi galiba. Neyse.

Burda benim duygularımla oynayan, bir takım evlenme vaadleriyle kandıran bir videodan bahsediyorum.

Nedense senelerdir "teknolojinin dibine vurduk ve bu sene öyle bir oyun yaptık ki, hele bir alın, oynayın kardişler!" diye birbirinin aynısı açıklamaları, demeçleri koyuyolar trailer'lara. "Bu seneki oyun var ya, off, ressmen çığır açıcak oyun dünyasında, oyun tarihinin eline verip ağzından çıkıcak!!" diye heyecanlandırıp duruyorlar. E ulan, her sene mi çığır açıyosunuz lan? O açılan çığırın ömrü 1 sene mi lan? Artizler.

İkinci olarak, yine trailer ve screenshotlarda karşımıza çıkan bir "yenilik" grafikler. "Off oğlum şahane yapmışlar lan bu sene, ressmen gerçek gibi!" diye strese giren arkadaşlarım var. Tamam, itiraf ediyorum, her sene grafiklere "oha gerçek gibi lan!" diyen benim. Ama lan sanki boşuna strese giriyorum. Hayır yani geçen sene de gerçek gibiydi, bu seneki screenshotlara baktım, onlar da gerçek gibi. Sanki bi gelişme yok gibi duruyo. O yüzden "grafikleri de şöyle geliştirdik, böyle s.kerticez" demesinler. Aynı grafik motorunu kullansınlar. Bak ben senelerdir değiştiriyor muyum ekran kartımı?

Canımı sıkan, yüreğimi dağlayan, içimi parçalayan bir öğe de meşhur topçu kullanımı. Bu seneki topçu yine Messi. Ben zaten anlamıyorum bu Konami'nin Barça aşkını, Messi aşkını. Tamam arkadaş, biz de seviyoruz, biz de hastayız belki Messi'ye ama tutup da her sene her sene kapak ve reklam yüzü yapmak niye? Messi olmayınca, Eto'o olmayınca sevmeyecek miyiz biz o "ultra-detaylı grafiklerle bezenmiş, gerçeğe çok yakın oynanışla hazırlanmış" trailer'ınızı? Burdan o çekik gözlü yapımcılara sesleniyorum, bi oyununuzun reklam yüzü İbrahim Üzülmez olsun, Sabri olsun. Aynı sayıda satmazsanız vericem lan paranızı. Valla.

Bir trailer ve screenshot için bu kadar bok attım ama bu demek değil ki 4 aya kadar çıkıcak olan yeni oyunu almayacağım. Alacağım yine. Bir yüzsüz gibi, adeta bir kansız gibi yine alacağım. Varsın her sene trailer'ları aynı olsun. Press X To Continue..

Daçe, E3'ten bildirdi.
-şimdi bu yazıdaki tüm "trailer" kelimelerini, tek tek "teaser" olarak değiştirin, kalan harfler bir ünlümüzün adını oluşturacak-

5 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. Eternal says:

    İlk gördüğümde ''yine mi Messi lan?!'' tepksini verdim ama biter iken arkadan çalıma giren Torres'i görünce sakinledim.
    İngiliz spikerin sesini hiç bir şeye değişmesem de Türkçe yamayı bekleyeceğim merakla.Komik oluyor.

  2. Daçe says:

    ben bi de screenshotlardan birinde carragher gördüm ki, o an mutlu oldum bayaa. ayrıca türkçe yama derken sadece spikerden mi bahsediyorsun yoksa menüce bir türkçelikten mi bilemedim, ama bana kalırsa ikisi de hoş şeyler değil, orijinalliği bozuyor sanki. bu arada oyun incelemesini merakla bekliyorum :)

  3. Eternal says:

    Spikerin Türkçe seslendirmesi oynarken eğlendirecek cinsten , mesela Avni Aker'desin siyah beyaz 11'linle , bir faulunde 'resssmen çimlere yatırdı sayın seyirciler' diye parçalıyor kendini , ya da 'kaleci aklı ile ayakları arasındaki bağlantıyı kuramadı.' gibi (:
    Diablo 3'ü bekleyeyim demiştim ama yeminimi bozdum , coming soon!

  4. Adsız says:

    BaL modu hakkında herhangi bi açıklama göremedim ben henüz. Umarım modu kaldırmamışlardır. Yeni seri bakalım 2009'un ne kadar üstüne çıkacak bilmiyorum ama next-gen fifa09'dan bişiler aşırmışlar onu fark ettim videolarda. taktik olayı evet. 2009'u öyle çok beğenmemiştim sonuçta beni sinir krizlerine sokan bir çok olay yaşadım ama alternatifi olmadığı için PC'de bu oyunun mecburen katlanıp oynadım. Kalecilerde bi iyileşme bekliyorum bu sene ve özellikle yan toplarda daha mantıklı hareket etmelerini. He spiker falan demişsiniz doğru ancak onun yanında bi de taraftar tezahuratları eklemeyi unutmasınlar maç yapıyoruz orada oturmaya mı geldi 100.000 kişi? Ay eleştirecek çok şey var aklımda ama uzatmak istemedim. şunu söylemeden geçmeyeyim arkadaş ronaldo, messi, kaka' tamam olağanüstü yetenekte futbolcular ama diğerlerine oyunda neden hakaret edercesine mal gibi hareket etmesine izin veriyorsunuz? oraya koyduğunuz her oyuncu futbolcu bunu unutmayın sayın konami onlar top sürebilir, şut vurabilir, pas atabilir! lütfen onlara özürlü muamelesi yapmayın! Saygılarımla.

    Charles Charmichael

  5. Adsız says:

    Fernando Torres'te kapak olacakmış Messi'yle berabercene. Öyle duyum aldım.

    Charles Charmichael.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)