1 Haziran 2009 Pazartesi

NBA Çılgınlığı

0 tane ömer üründül tadında yorum
Dünya üzerinde NBA takip etmeyen tek insanoğlu benim galiba. Ya da herkes abartılı takip ediyor, bilemiyorum.

Ulan iki haftadır Orlando'yla yatıp, Cleveland'la kalkan insanlar var. Diyolar ki LeBron James şöyle sayı atmış, böyle asist yapmış; ama bunun yanında Celtic, Lakers'ın şöyle beynine vermiş, yok efendim, Howard double double yapmışmış falan filan.. Şu özel isimleri bile bulabilmek için inan beynimi zorladım okur, o derece ilgilenMiyorum elin Amerikalısının basketbol ligiyle.

Hayır mesela şahane bi arkadaş ortamında konuşuyoruz güzel güzel. Birisi Beşiktaş diyo, iki dakka geçmiyo, konu Kobe'ye geliyo. Zaman geçiyo, sigaranın zararları üzerine nutuk atıyo birisi, diğeri Golden State Warriors diyo. Ulan, bir ara Tayyip'ten konuşuyoruz, bi bakmışım bunlar Kevin Garnett ne şahane adam geyiği çeviriyo. Yahu, artık son olarak saçma bi anda masaya çıkıp tişörtümü çıkarsam ve "çocuğumu keserim laaan" diye bağırsam, konu huoop diye play-off'lara gelicek. Nası bi ilgi, nası bi istikrar bu Allah'ım? Bi NBA'le ilgilenmiyoruz diye bu kadar gelinmez ki lan insan üstüne!

Efendim, benim bu elin basketbol ligine ilgim eskiden biraz vardı. Çok değil ama, biraz. Hani, şimdiki Yunanistan Birinci Futbol Ligi'ne duyduğum ilgi kadar ya var, ya yok. İşte, sene 99-2000 falan. Malum, Micheal Jordan var diye ben Şikago'dan başkasını tanımıyodum. İlkokul 4'e kadar "NBA'da hangi takımı tutuyosun?" diye gelen akranlarıma, o zamandan beri ilgileniyo mnkduklarım, Şikago diyodum, Jordan çohiyi adam eki eki diyodum o kadar. Yani en ilgili olduğum zaman bile ancak o kadardı. Ressmen "futboldan anlamayan ama sürekli kazanan takımı destekleyen erkek çocuğu"nun NBA'li modeliydim. (ha bak o zamanlar saçının rengini değiştiren bir dönis radmın vardı, onu da bilirim yani)

Ne ara oldu bilmiyorum, bir ara Jordan gitti, Şikago'nun adını duymaz oldum. Sonra varsa yoksa Lakers şampiyon olmaya başladı. O zamandan sonra hep Lakers'ı tuttum. Bu kez yaşın daha büyük olmasından kelli, daha bi farkındaydım olan bitenin. Ama yine de ilgimi çekmiyordu gece 3'te oynanan maçlar.

Sevgili okur, diyebilirim ki sana, son 8 senedir izlediğim tek NBA maçı, sanırım geçen sene yine gecenin bi köründe oynanan All-star maçıydı. Onda da Mehmet Okur var diye izlemiştim. Hatta ondan önceki sene de olabilir, bilmiyorum. Sen kesin bilirsin ey okur -mnkym-. 8 yıllık sürecin öncesinde izlediğim maçlar da hep bilgisayar oyunu maçlarıydı. D'ye basıp sayı atardık, A'yla zıplardık falan. Güzel olmaya çalışan günlerdi.

Neyse işte, şimdi de Hidayet'ler finale çıkmış diye sallanıyor ortalık. Ya skcem nolur konuşmayın artık. Hani, en fazla diyin ki Beko Basketbol Ligi'nde kim şampiyon olur falan, en kötü bunu diyin. Ben de diyim ki, Efes alır, Ülker alır, Cafe Crown alır, Cola Turka alır. Ama yok arkadaş, illa burnumdan gelsin diye NBA konuşun siz.

Viva Los Angeles Lakers! (hala kobe falan var dimi lan, tanıdık adamlar yoksa lakersı da bırakıcam, iyice çekicem elimi eteğimi bu işten)

Pivot Santrfor Daçe.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)