22 Mayıs 2009 Cuma

İskandinavyus

3 tane ömer üründül tadında yorum
"Herkes komşusuna veriyor olsa, Norveç'in 15-20 komşusu olması lazımdı."

Bana böyle iddialarla gelmiyceksin. Özellikle coğrafya konusunda çok pis gaza gelirim. Şu fanî dünyada en önem verdiğin ikinci şey nedir deseler, yani delikanlı gibi karşılarına alıp böyle deseler, derim ki coğrafyadır. O denli severim, o denli ilgilenirim.

İşte bizim heyecanlı arkadaşın, ki kendisi çok sevdiceğiniz biri, "Norveç'in çok komşusu yok" adlı iddiası da "nassı olmaz lan?" diyerek haritaya bakmama sebep oldu. Harita derken, bir iki sene önceye kadar bu derece üşengeç biri olmadığımdan atlasa falan bakardım, ama şimdi google'la yatıp google'la kalkıyorum. Become a fan of maps.google.

Bir heyecanla Avrupa'ya giriştim, baktım Norveç dolaylarına. Heriflerin İsveç ve Finlandiya sırtlarından Rusya'yla bile birleştiğini gördüm. Oha dedim. Hatta bir de Finlandiya'nın orijinal adının Suomi olduğunu öğrendim. Ona da oha dedim. Neyse, konumuz o değil.

Efendim, şimdi Norveç dediğiniz adam esasen İskandinavya'nın bir parçası olup, diğer pek çok İskandinav adamla iyi geçinmekte ve onlarla karşılıklı refah içinde yaşamaktadır. Yani insanoğlunun yaratılışından beri, bu kuzeyli adamların değil savaş, kavga ettiğini bile görmedik. Var mı aranızda, "Norveç - İsveç Yüzyıl Savaşları" falan diye bi savaş bilen? Yok. Benim tezim o ki, insanın yaratılışından önce bile bu Norveç ve İsveç'in yerleri falan belliydi haritada. Yoksa nasıl olup da savaşmadan paylaşacaklar toprakları, değil mi?

İskandinav ülkelerden başka bir de, kendini İskandinav sanan, ama hayattaki tek misyonu Baltık Denizi'ne kıyısı olmak olan ülkeler var. Bir yerde Norveç'in onlar da komşusu, onlar da cancağzı sayılıyor. Dolayısıyla, "komşu" tadında ülkelerin sayısı büyük bir miktarda artış gösteriyor.

Son olarak da, kimsenin İskandinav olduğundan haberi olmayan, ama aslında içten içe, gizliden gizliye İskandinav olanlar var. Grönland, İzlanda kişileri bunlar. Ayrıca araştırırken öğrendim ki, biz AB'ye girmek için bir yerimizden kana kana terlerken, Grönland adlı küstah yabancı zamanında yapılan bir referandumla AB üyeliğinden vazgeçmiş. Böyle şımarık ülkeler de yok değil yani. Neyse.

Tüm bu araştırmalarım sonucunda şöyle bir gerçeğe varıyorsunuz ki, Norveç'in babalar gibi bürsürü komşusu var. Ürevizyon'da aldığı puanlar, evet abartı ama, sadece o çocuğun kaşına gözüne verilmemiş. Komşunun komşuyu kayırması durumu üst düzeyde.

Bir daha lütfen bana böyle coğrafî iddialarla gelmeyiniz, aklınızı alırım.

O değil de, bir yazıda daha önce bu kadar İskandinav dememiştim. Kulakları düştü sanırım.
O da değil de, haritaya bakıp Norveç'ti, İsveç'ti derken bir anda kendimi Ankara'ya gelip sokağımı ararken buldum. İşte bu da başka bir "Türk Olmak" konusudur. Ahah.

BBC Kuzey Avrupa muhabiri Daçe, Tromsö'den bildirdi.

3 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. direnk says:

    o zaman niye her sene norveç kazanmıyor?? :D

  2. Daçe says:

    ben anlamam arkadaş. norveç'in komşusu var mıymış, varmış. tamam. :D

  3. Adsız says:

    birincisi alex fanıyım laf söyletmem :D i'm in loooove with a fairytaaaaale eventooouuuugghh it hurts... :D mimiklerimi sen tahmin et artık :D not1:ben de bugün google earth'de avrupa turuna çıktım bi de avrupa birliği üyesi olan ülkelere baktım ve norveçin üye olmadığını öğrendim hatta avrupanın tam göbeğendeki isviçrenin bile ab üyesi olmadığını öğrendim (AB'nin internet sitesinin yalancısıyım)not2: hırvatistan'ın nam-ı diğer crotia'nın sınırları çok komik sanki komşu ülkeleri sınırlarını belirledikten sonra kalanı da hırvatistan almış gibi abuk subuk bir şekli var ülkenin :D not3: hasta etme lan adamı(bu da imzam mahiyetinde) tebrik ederim son günlerde çok verimli çalışıyorsun dostum günde iki yazı.. :) not4:hepsini okumamı beklemiyorsun heralde

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)