12 Mayıs 2009 Salı

Hala Sahadaki Tiftik

2 tane ömer üründül tadında yorum
Arkadaş, şaka maka ben 82 yaşındaymışım ya. Valla. Bugün oynadığım halı saha fitbol maçı bunu gösterdi. Dedi ki, sen 82 yaşındasın, en kötü 83'ten gün alıyosun falan. Dedim, hasta etme lan adamı. Dinlemedi..

Evet, bugün ailenizin sporcusu Daçe, eşşek kadar halı sahada bir o yana bir bu yana koştu. Koştukça da yoruldu tabi. Yoruldukça maçı bıraktı. Maçı bıraktıkça goller yendi falan.. Ahah. Yok lan yok, öyle bişey yok. Olsam da olmasam da yiyoruz o golleri, sorun o değil. Sorun ben ve benim antisportif kişiliğim.

Efendim, yurdum erkek çocukları belli bi yaşa gelene kadar, o yaş bi 35 falandır, arkadaşları arasında "halı saha" adı altında düzenlenen yorucu, daha kaba tabiriyle skip atıcı aktiviteye katılır. Benim gibi hayatı boyunca beden eğitiminden nefret etmiş biriyse, böyle maçlarda bişeyleri görür. O bişeyler, kötü şeyler hep. Burda yazmıyım, sonra Diyarbakır Bilmemkaçıncı Sulh ve Ceza Mahkemesi kapatıyor prabbs diye. Mazallah.

Neyse, bilirsiniz böyle maçları. Okulda ya da iş yerinde, bir avuç lavuk bir aradayken işgüzar elemanın biri çıkıp, "Hacı bi ara bi halı saha yapalım yeaaa!.." diye lafı atar ortaya. Buna "Tabi lan ne zamandır spor yapmıyoruz, azcık koşarız, fena mı?" diyen destekçiler devam eder. İşte tam orada, benim gibi yüksek kondisyonlu, şahane topçu şahsiyetler yoğun bir gazla "Tamam lan şahane olur vallaha!" diyiverir. İşte benim hikayem de böyle başlıyor... (ahaha ne güzel film gibi yazdım. film çeksem ya.)

Paralar hesaplanır, günler öncesinden planlar yapılır, maçta oynıycak olanlarda bir Siz - Biz muhabbeti başlar. Sonunda maç günü, maç saati gelir çatar..

"Halı Saha" diye kiralanan suni çimlikte elemanlar bir bir belirmeye başlar. İşte o anda, dünkü ortamda el ense gezdiğin adam, sırtına geçirdiği bir forma parçasıyla milyonlarca euro değerinde bi adam oluvermiş. Kahpe felek der, formalıları izlemeye devam edersin. Ha bi de görürsün ki, her halı saha maçında illa ki bir Barça forması giyen adam çıkar. İlla yani. Şaşmaz. Anlamadım o işi tam. Oyunculardan hiçbirinde o "Ronaldinho - 10" forması yoksa, evet ronaldinyo, maç düşer, halı saha yalan olur. Yani herhalde böyle.

Yıllar yılı giriştiğim halı saha organizasyonlarında şunu da gördüm ki; dünkü ortamdaki işgüzar eleman, aslında sahada çenesi hiç durmayan, hep bişeylere bağıran adamdır. Bildin değil mi bunu da? Hani, ayağından top alınınca kendi kalecisine kızan adam. Her sahada vardır bir tane. Olmazsa olmaz. Barçalı bir, bu bağıran adam iki.

Efendim, şu şöyledir bu böyledir diye atıp tutuyorum. Evet, böyle olunca belki "bilge halı sahacı" gibi oluyorum. Fakat durum biraz farklı.. Dünya üzerinde yıllar yılı takip etmediği lig kalmayan, ama kendi oynamaya gelince bir ağaçtan hallice oynayan bir ademoğluyum. Bi de böyle ademoğlu filan diyorum ki, yazık lan diyin. Çünki, hakkaten yazık lan. 5. sınıfta Mülkiye'de gittiğim basket kursundan beri spor yüzü görmemiş, anca böyle halı sahalarda falan topla buluşan biri olduğumdan kondisyonum sıfır. Hayır, şaka yapmıyorum, direk sıfır. Hani, FM ağzıyla konuşacak olursam, Acceleration'ım 6, Pace'im 5. O kadar diyorum sana. (eheh, tabi gel gör ki tackling 13'ten aşağı değil. yukarı da değil gerçi ama. kısmet.)

Neyse dostlarım, sözü fazla uzatmak istemiyorum, zira baya yorgunum. 1 saat boyunca tiftik keçileri gibi koşturduğum ve günde 10 paket Maltepe içiyormuşçasına edindiğim kondisyonum yüzünden hep bütün bunlar. Şimdilik gidiyorum ve diyorum ki.. O son şutu çekmiycektim hacı.

(hacı dememişim meğersem)

Daçe.

2 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. direnk says:

    peki ya herkesin bi dönem mülkiyedeki basket kursuna gitmiş olması!!

    peki ya yazı sonundaki göndermeler..

  2. onuğğ says:

    ya hakkaten mülkiye efsane yaa..:D
    daçe sen de mi lan:D ya olm bn 4te gtmiştm snrm ama bnm kondisyon da hallice işte yarm dönemde gg oldm:D
    soradan çok yolundum orası ayrı=b

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)