20 Mayıs 2009 Çarşamba

Spam Mail İnsanı

1 tane ömer üründül tadında yorum
Tuhaf e-mailler adamı Daçe, bugün mail adresini kontrol etti ve gelen kutusunda yine alakasız bir maile rastladı. Oliha adındaki biri, başka birinin benim hesabıma, artık hangi hesabımaysa, 8 milyon dolar aktaracağını öğrenmiş, evet o kadar da saklamıştım herkesten, ve bu paranın yüzde 50'sini kendine istiyormuş. İsme dikkatli baktım. Oliha Buba. Afrikalı gibi. Yani o kadar spam mail gördüm de, Afrikan isim uydurarak gönderileni ilk kez görüyordum. "Ne işim olur lan elin karasıyla?" diye ırkçı bir tavırla, "BEN SPAM'İN ALLAH'IYIM, KİTABIYIM!" diye bağıran maili sildim attım.

Evet arkadaş, bana aşırı derecede spam geliyor. Özellikle şirketlerden. Hatta "Tekno Raylı Dolap" gibi bir firmadan bile mail almıştım. Türkiye'nin öbür ucunda, Allah bilir 70 metrekare dükkanı bulunan bir firma ne diye bana mail göndersin ki, demiştim.

Bir ara da, herkese gelen maillerden geliyordu. Hani şu, lanetli olanlardan. "FW: Ölü Kızın Laneti! - 15 gün içinde 15 kişiye forwardlamazsan sonun o kız gibi olur!!" E hani, olmadı? Hala yaşıyorum? Hani? Hani? Bu spam türüne inananların en sevdiğiyse, sanırım "msn paralı olcak" gibi olandı. Günümüz gençliği bunu "feysbuk paralı olcak"a dönüştürse de, benden henüz para isteyen olmadı. Buna da bir "hani?" demek istiyorum.

Başka türden spam'ler de gelmiyor değildi hani. Mesela, "hey, i have some of your pictures, lol" falan diye. "Sana da lol canım" diyerek silmekten haz alırdım. Öyle herkeste fotoğrafı olan bi insandım sonuçta. Eki eki.

Bazı bazı cinsel içerikli spam'ler de gelmiyor değildi. "Enlarge your PERFORMANCE!!!" diye heyecanla atılmış başlıklar falan. Garip. Hatta bi keresinde direk "penis" başlıklı bi mail gelmişti. Adamlar başlık yazmaya üşenmişti resmen. "Sensin penis" diyerek silmiştim. Komik ve tuhaftı.

...Bugün Afrikalıdan aldığım mailse biraz farklıydı. Normalde spam maillerin "gönderen"ine baktığım zaman hep uyduruk uzantılar olurdu. İşte, ne biliyim, "jessi_595@hedehodo.hu" falan gibi. ".hu" da neyse. Öyleydi ama. Oliha'nın mailindeyse direk @msn.com vardı. Bir nebze olsun inandım. Ama sadece bir nebze.

Maili okumaya devam ederken bir yerlerde "bana ulaş" gibi bi tuzak olması lazımdı. Okudum, bulamadım. Onun yerine "ben sana detayları yazıcam yine" gibi bi cümle vardı. O kendi kendine yazacaksa, bunun tuzak bir yanı yoktu. Öyleyse spam niye gelmişti? Yoksa spam değil miydi?

Ne saçma yazdım lan. Sanırsın dizi çekiyorum burda. Sanırsın dünyayı kurtarıcam. Neyse işte, bugün Afrika'dan gelen mail üzerine yazayım dedim. "Ne alaka lan, bize ne sana gelen trişka mailden?" diyebilirsiniz tabi, hakkınızdır. Ama yarın bir gün Oliha'dan detayları içeren mail, ardından da kapımda yığılı 4 milyon dolar bulursam, o zaman görürüm sizi.

Neyse. Sadece, yazma işine tekrar bi yerlerden başlamak gerekiyordu, burdan başladım. Yakında eski hızıma ulaşmak ümidiyle..

Daçe.

Bir kişi Ömer Üründül olmaya çabaladı

  1. z.. says:

    beni de gör dace hepiciğini okudun valla:D valla bak:D

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)