27 Temmuz 2009 Pazartesi

Keçi Sakalı Varmış?..

3 tane ömer üründül tadında yorum
Selamlar efem. Bugün yaşadığım garip, abuk bi olayı paylaşmadan geçmeyeceğim. Olaydan çok durum gerçi. Öhm. Şöyle ki..

Uzun süredir görmediğim pek sevgili iki dostumla buluşma ayarladık bugün, sözde "karting" falan yapıcaz. Yeni de almışız ehliyetleri, hevesliyiz, Hız Tuzağı 5'i çekicek de enerjimiz var. Çıktım evden, mâlum bizim oranın yokuşlarını filan aşmak gerekiyor medeniyete ulaşmak için. Medeniyet dediğim de, dolmuş tabi; ne sandın. Bence medeniyetin beşiğidir dolmuş. Bi kere sanatsa sanat (radyo var bi kere, müzik falan), pozitif bilimse pozitif bilim ("100 liradan iki kişi" dediğin zaman paranın üstünü gönderecek adamın yüksek matematik zekasına sahip olması lazım), halkın birlik beraberliğiyse halkın birl.. (şurdan bi kişi uzatır mısınız? teşekkürler.) Konudan sapmamak lazım.

Medeni bir insan gibi dolmuşumla Kızılay'a vardıktan sonra gördüm ki dostlarımdan biri gelmemiş, onun yerine diğer dostumun başka dostları gelmiş. Dedim dostumun dostu dostumdur bi yerde. Dostosdostos. Gerçi ben bütün enerjimi yitiriyorum bir anda tanımadık insanlarla beraber olma durumunda kalınca. "Hmm Berk gelmedi mi ya?" - "Yok abi işi çıkmış en son. Tanıştırayım; bunlar da arkadaşlarım X-Y-Z." O an tanışırız iyi güzel, ara ara muhabbete de dahil olurum falan belki ama bi uzak hissederim. Bi çekincerim. Hatta düşünürüm sonra, "Hmmff, ulan Berk de gelicekti ama.. Gelir mi ki şimdi arasam? Isınmak lazım ortama şimdi, karting marting. Yok neyse sonra ararım belki ama kesin gelir zaten ya. Gelir mi? Gelmez sanki." filan. Ha dostum, yanlış anlama, senin arkadaşlarını çok sevdim, hakkaten memnun oldum yani. Zaten hep böyle oluyo mnakoyim; yeni tanışılan ve herkesin birbirini tanıdığı bi grubun içindeysem önce bi sıkılıp pıkılıyorum, lâkin ilerleyen saatlerde s.ksen koparamıyorsun beni o adamdan, o kızdan. Öyle seviyorum. Memnun oluyorum hakkaten. Neyse, s.kcem konu dağılıyo lan.

Ha konu kartingle alakalı değil bu arada onu belirtmek isterim. O yüzden kartingi anlatmıycam hiç, heveslenmeyin. Ha birinci olmadım mı, oldum tabii, hehe. Efendim neyse bende 6 ayda bir nanometre kadar ancak uzayan bir sakal var, tip olarak da "keçi sakalı" kategorisine giriyor. Halbuse çenenin başka yerlerinde de sakal çıksa, belki adı başka bişey olucak. Neyse. Şimdi bugünkü arkadaşların da t.şaklı tanıdıkları var askeriyede, o yüzden dedik ki kartingden sonra, yemeğe askeriyeye gidelim. Koskoca bilmemnegenerallik yani. Dostum oraya giderken uyardı, "Abi" dedi, "Senin bu sakal sorun yaratabilir." Espri yapıyor sandım, zira üç telden ibaret sakalımı her gören bi dalgasını geçiyo. Vardık askeriyeye, kapıdan geçip gidicez. Asker abi iyi arayıp taradı, bi süzdü içeriyi ve "yok artık" dememe sebep olan lafı sarf etti: "Yannız gomutanım, arkadaşın sakalı var..?" Gomutan geldi, baktı. "Evet hakkaten o arkadaşta keçi sakalı var, üzgünüz arkadaşlar alamıcaz sizi." diye ayar veresiye kalktı. Böyle 2-3 dakika boyunca 2-3 askerin arabanın etrafında toplaşıp sakalımı incelemesini bekledik. "Oha lan!" dedim. Çok şaşırdım okur. Askeriyedeki disiplinden haberdardım da yani, bu kadarını duymamıştım. Üç tel diyorum olum. ÜÇ. Neyse ki arkadaşlar t.şaklarını gösterdi de bi sorun olmadı. Ama ben bi kere kıllanmıştım bu "yassak!" işinden.

Geç vakte kadar lokal tadında bi yerde sohbet ettik derinlemesine. Bu benim "keçi sakalı" mevzuu da çok konu oldu. "S.kerler" dedim, "Allah bilir şortla falan da dolaşılmıyodur, ahahahah". Espri yapmıştım lan. Şortlaydım bi de. Güldük filan. Arkadaşlardan biri dedi ki eğilerek, niye eğiliyorsak, "Abi burda değil de mesela başka bi nizamiye var, orda şort yasak." Haydaa. Ebeninki ama dimi. Değil işte. Muhabbetin her yarım saatinde bir "Eheheh beyle beyle yapmak da yasak mı?", "Bu da yasak mı?", "O zaman şu da yasak, ehehehühe." gibi saçma içerikli espriler yapıştırıveriyordum; ama arkadaşlarım sağolsunlar hepsine güldükten sonra tek tek "Evet aslında mesela öylesi de yasak, böylesi de, şöylesi de.." falan diye açıklıyolardı. Kravatsız yemek yemekten falan bahsediyorum. İki gün tıraş olma hafif kirli sakalın çıksın belli belirsiz, ondan bahsediyorum.

Neyse bu "yasaklar" temelindeki konuşma sırasında başka insanlarla da tanıştım; ama bu sefer dostumun dostu şeklinde değildi. Lokalin çeşitli yerlerinden insanlar geliyordu, "Bir keçi sakallı varmış, görebilir miyiz? Vaaoooowwwsss, daha önce görmedik böyle sakallı bi insan burdaa.." diye. Oha lan. Resmen "Keçi Sakallı Daçe Baba" türbesine döndü. "Sakalını merak etmiş abisi" diye elinden tutup getirilen çocuklar falan diyorum. Tamam evet biraz abarttım belki ama -o çocuk falan mesela doğru- hakkaten merak edip gelenler oldu, "Bi keçi sakalı varmış, burda mı?" tadında.

Şoka uğramıştım tabi. Resmen namımı duyan geliyordu. Ya da mesela yürürken falan etraftan garip tepkiler alıyordum; örneğin bi ara iki asker arasında -benim için hepsi asker, ben rütbe falan bilmiyorum- şöyle bi konuşma duydum bak: "Ulan bu berber de hiçbişeyden anlamıyo haa." Bana bakıyolardı. "What's your problem maan?" diyeceğimdi, ama oracıkta adamı skizleyiverirlerdi.

Neyse uzatmaya gelmez bir anımdır bu da. Karizma olsun diye bıraktığım, ama arkadaşlarımın üzerinden mizah yaptığı pek seyrek keçi sakalımın (mizah dışında da mesela james hetfield olmuşluğum var); amanın görmesinler diye geçerken askerin iki metre öteden "Giremen." demesi beni yaraladı. Türk askerine güvenim sonsuz, bak hakkaten, polis değilse de asker candır, canandır; ama bu olmadı abiler. "Keçi sakala, şorta ve kravatsız yemek yiyebilmeye evet!" diyor ve aranızdan ayrılıyorum şimdilik, çünkü sabah 9:30'da radyoda olmayı planlıyorum. 2:34 olmuş, uyumak gerek. Öperim hepinizi. Askere selam ederim. Daçe.

3 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. s. says:

    lan duyan da cidden sakalın var zannedecek tövbe tövbee :D

  2. S. Berk says:

    ya bu yazıyı nası gözden kaçırmışım :D AAAAAAHAHAHAHAHAAH!

    "yalnız gomutanım bu arkadaşın sakalı var" "aa hakkaten var" tam filmlik sahne yaa aaaahahahaha :D :D

    bu arada o gün gelemediğim için çok özür dilerim dostum, bizim ofisin inşaat işi vardı -hala var bitmek bilmedi... :))

  3. Daçe says:

    yaa bırak berk yaa bırahallahınıseversen!

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)