11 Şubat 2010 Perşembe

Bir Yaş: İstatistik ve Gerçekler

4 tane ömer üründül tadında yorum

Daçe Der Ki 1 Yaşında! (evet anladık tamam.)

Daçe Der Ki hakkında bilinmeyenler, en çok merak edilenler (kim merak edicekse) ...

-- Bu blog ilk açıldığında, buralar hep dutluktu.

-- "Daçe Der Ki" ismini günlerce eve kapanıp düşündüm. Sırf isim yüzünden birkaç gün geciktirdim açılmasını. Sonunda bu isme karar verdim ama, dediğim gibi, adeta bir işgüzar gibi bulduğum ilk ismi koymadım yani.

-- Sanırım bulduğum ilk isimlerden biri, tam da hatırlamıyorum ama... Evet hiç hatırlamıyormuşum.

-- Lise 1-Lise2 civarında açtığımı söylediğim bloglar 2 aydan fazla dayanamadı. En uzan sürenin ismi "Berkay-D" idi. Ne kadar tırtmış dimi. berkayd.blogspot gibi bir adresi olması lazım.

-- Sadece blogger'ı denemedim tabii. Bu yıllar süren zorlu süreçte blogcu.com da nasibini aldı benden, tumblr.com da.. Hatta dacederki.tumblr.com diye bir adres şu an hala bulunmakta olup, zamanında "Yarın bir gün lazım olur ekieki.." düşüncesi ile alınmış idi.

-- Daçe Der Ki'nin ilk izleyicisi ve ilk yorumcusu sevgili Diren, belirteyim.

-- Bir ara, sırf bloga adam çekmek için saçma saçma yerlere blogun adresini yazıyodum. Ayaküstü insanlara adresi dağıtıyodum, ne bileyim, Bloxoo gibi saçma sitelere üye olup tanıtım yapıyodum, okulda Radyo Topluluğu bünyesinde bazı aktivitelerde çaldığım sıralarda yanıma gelen ve bilgi isteyen insanlara bazı bazı blogun adresini de verdiğim olmuştur inkâr edecek değilim. Bkz: Tanıtım Günleri, ORT Standı.

-- Bir ara da, sanırım yazındı tam hatırlamıyorum, bu blogu "Blog Ödülleri 2009" adlı blog yarışmasına soktum. Böyle kategoriler falan var, işte insanlar üye olup oy veriyolar bloguna, hangi kategorideysen ona göre derecelendirme yapılıyo falan. Sırf ilk 3'e girip blogun adını bir yerlere getirmek hevesiyle milyonlarca arkadaşıma üye olmalarını ve bana oy vermelerini direttim. Bir çoğu verdi de. Hiçbir işe yaramadı geçen sene ama olsun. Sağolsunlar. Yine olsa yine yaparım, kaldı ki bu sene yine katılırım ben.

-- 2009'un yazında ya da sonbaharında, tam emin olamadım, Geçen Hafta diye bir ortak haber blogu işine girişileceğini duydum, bununla da kalmayıp yazarlık teklifi aldım. Bir tezcanlı gibi hemen kabul ettim. 5-6 arkadaşla komikli şakalı haberler yazıyoduk falan. Sonra kimse yazmamaya başlayınca sessiz sedasız kapandı orası. En azından bir ortak blog deneyimi ve güzel insanlar kazandım. Bir tanesi Rectoa, diğer tanesi Littleiv'dır mesela.

-- Sinan'dan profil resmi çizmesini istemiştim, aylarca istedim, aylarca "Oha aslansın kaplansın" diye gaz vermeye çalıştım ama insan tembel olmayagörsün. Ben de kendi resmimi kendim paintte yapmıştım, şlak diye onu koydum.

-- Sidebardaki "İzleyiciler" kısmındaki hareketlilik çok büyük motivasyon kaynağı oluyor. İki kişi birden artınca ne biçim seviniyorum. Amatör ruh işte napçan.

-- Blogdaki yazılarda tam 96 defa birilerine selam ettim, isimlerini geçirdim... Tabi bu sayıyı şu anda uydurdum ama gerçekten çok yazıda birilerinden bahsettim, isim verdim. Hepsini çok severim, can hepsi, ama şüphesiz, en önemlisi 'cancaazım'; ve gerek aylardır yüzyüze yorumlarıyla, gerekse burdaki ve feysbuktaki yorum ve layklamalarıyla çok şahane destek oldu, belki farkında değilsin cancaazım ama. Ehüeh. Öperim.

-- "Daçe Der Ki'ye 1 yıl içinde şu kadar yorum geldi" diyemiyorum ama özellikle son aylarda tatmin edecek sayıda yorum geldi, geliyor. Bir yıl içinde yorum yapmış herkesi tek tek öpüyorum. Cansınız. Sonuçta yorumlar da acayip motive eden bir olay. "Like manyaa" olduğumdan hep bunlar.

-- 1 yılda tamı tamına 305 yazı girmişim. 60 yazı daha girseymişim, "günde bir yazı" gibi kolay bi istatistik verebilirdim ama şimdi 305'i 365'e bölmiyim dimi. Gerek yok.

-- Bloga girerken bazı arkadaşlar "Dolandırıcılık!!1! Dikkatt!!! Bu site güvenli olmayabilir!!11!!" uyarıları alıyormuş. Onlara sesleniyorum; ben masumum ve bu site çok güvenli. Evet.

-- Aklıma başka da bişey gelmiyor pek. Sizin aklınıza gelen soru olursa ister formspring üzerinden, ister yorumlarla bana iletin, çıkıtakk! diye anında cevaplayayım.

Daçe.

4 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. pınar says:

    --ehe ehe istatistikler beni benden aldı sevgili daçe gülmedim dersem yalan söylemiş olurum. hem de kuyruklusundan :D
    --bi ara benden bahsedilmiş sanki, okuyucunla arana girdigim hissi veriyor bana her seferinde. evet, bu yazıya yorum gelmezse kendimi suçlu hissedicem. :D
    --istatistik fikri iyiymiş. 'zeki' sarışın. öperim.

  2. special n says:

    vee daçe arada derede formspring inin reklamını çakıverir=)))

  3. littleiv says:

    eheh teşekkürler daçe bro :)

  4. direnk says:

    gene adımı geçirmiş kardeş blog saolasun.

    "ilk izleyici oldum, sonuna kadar da olurum gerekirse" Direnk 11.02.2010

    bu arada, zamanında MSN'den yaptığın "Güzel kızların fotoğrafları burada ;) dacederki.blogs...." şeklindeki reklama hastaydım, belirtmeden geçemicem..

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)