12 Eylül 2009 Cumartesi

Oryantasyon

6 tane ömer üründül tadında yorum
Bu kelimeyi ilk duyduğumda, ki geçen sene bugünlere tekâbul eder, yalan olmasın, "Dansöz mü çıkıcakmış o gün ehe ehe." diye espriler yapmadım değil arkadaş ortamında. Gerçi o ortam da hep bizim okulu kazanmıştığından, dilbilgisine katkıda bulunuyorum, aynı şekilde karşılıklar gecikmemişti. Temel olarak "ODTÜ'yü kazanan öğrencilere okulu, bölümü falan bi tanıtalım hacı" mantığına dayalı bi gün bu oryantasyon. Bunun dışında kampüsün çeşitli yerlerinde aktiviteler düzenleniyor, öğrenci toplulukları da kendilerini tanıtıyor falan. Böyle renkli bişey işte. Bunu öğrendiğimizde, dansözlü espriler için pişmandık. Kısmet.

Efendim, geçen sene "Hmm tanıyalım tabi, neymiş neymiş?" düşünceleriyle ilk kez katıldığım bu oryantasyon gününden pek bişey anlamamıştım. Hem kampüsü tanımadığımdan, hem de kimseyle tanışıklığım olmadığından, benim için o gün sadece "Radyo Topluluğu'na girme günü"ydü. Zira okula girerkenki yegâne hedefim buydu. Bi de aslında rap topluluğu aradım ama apaçi breakdansçıların standında buldum kendimi. "Rap yoğ mu yeaa?" dedim. "Breakdans edemiyorum ben. Kilolar falan." Aldığım olumsuz yanıt üzerine, basketbol sahasına yanyana standlarını açan, birbirinden renkli topluluklar arasından radyo topluluğunu aramaya koyuldum. Mamafih, bulamadım.

Dün, 11 eylül günü, yine oryantasyon vardı okulda. Birbirinden renkli aktiviteler, şakalı komikli eğlenceler yine birbiri ardına sıralanmıştı kampüste. Tabi bu kez, ikinci senede, işim topluluklar hakkında bilgi sahibi olmaktan çok, kendi bağlı olduğum topluluğa yeni üye kazandırmaya uğraşmaktı. Radyo topluluğuna. Eheh. Nası, bi havalı oldu böyle bağlayınca dimi. Sonuçta insan üst kurul olunca sorumlulukları artıyo. Bak bak nası devam ediyorum ama. Hehey.
Hemmen gittim buldum standı. Daha kahvaltısını yapmadan sabahın köründe buraya gelip standı kuran yönetim kurulu ve diğer üst kurul arkadaşlarla selamlaştım. O değil de, stand dedikçe benim aklıma süpermarketlerdeki sucuk standı geliyo. Neyse. Aldım boyundan asmalı kartımı, geçirdim kafama, yeni üye peşine düştüm.

Saatler boyunca önünü kesip, arkadan koşup, uzaktan bağırıp, bi şekilde durduruğum insanlara radyo topluluğunu anlatmak, ki insanlardan kastım genellikle güzel kızlar oldu, böyle bi yanım da var işte, oldukça keyifliydi. Akşama doğru bu keyif hali yerini biraz yorgunluğa bırakırken zaten herkes yavaş yavaş dağılmaya başlamıştı. Kolundan tuttuğumu şakalı-komikli laflarla standa kadar getiriyordum, ve düşünün saatler boyunca benimle aynı görevi yapan 8-10 arkadaşım daha vardı. İyi çalıştık gün boyunca. Deliler gibi insan çağırdık tanışma toplantımıza. Tabi genellikle güzel kızlar gelicek gibi. Neden bilmiyorum.

Genel olarak çok daha keyifli geçmişti ikinci seneki oryantasyon. Bi alt dönemdeki adama bişeyler anlatmak çok zevkli bişey. Ne söylesen kabul ediyo. Ben böyle şey görmedim. Topluluğumuz her sene araba veriyo desem, inanıcaklar, o derece. Veya mesela, "Bu okulun altına yatır var." desem, "Aa vay anasınıııı, görebiliyo muyuz?" diycek.

Sonuç olarak; bi sonraki oryantasyonu, gerçi bi sene var daha, iple çektiğimi belirtirken, topluluğumuzdaki her bi üyeye, özellikle dün standdaki arkadaşlarıma selam ederim. Buraya kadar sıkılmadan okuyan insanı da sarılıp öperim.

Daçe.

6 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. Ilk yorum benden olcak sanirim.Umarim biriyle es zamanli yazmioruzdur bak heyecan oldum:)
    Gecen sene nicin senle oryantasyonda karsilasmamisiz bilmiyorum amaa..
    Ben o zamanlar hazirlik olmama yeni gelmeme ramen eskiden tanidigim ve bir projesine katildigim topluluk olan AEGEE-Ankara(Avrupa Ogrencileri Forumu Toplulugu)Standinda calismistim.Kendimce tanitim yapmaya calismistim:)
    Harbi superdi..

    Ee insan oglu guzeli seviyo seciyo falan..Guzele anlatmaya daha bi hevesli oluyo valla ne diyeyim Dacem 'EVDE GALIVEEECEN,BITAANE BULUVEE AATIK GARII'

    Stand denince sucuk standi:)Evet aabi stand odur zaten,tezgah bile denebilir hatta.Gecen sene nasil radyoyu gorememissin o olayi anlatamadim ben gormus gidip mail yazdirmis hatta ve hatta orda duran bi artizden neler yaptiginizi dinlemistim..
    Neler yaptiginizi bak!:)Sen de radyocu oldun lan:)Yolun acik olsun..

    Benim de oyuncu olabilmem dilegimle Dace.Huzunlendim bu arada bu sene oryantasonda

    1--Bi yil daha yaslandik..aah ah
    2--Bi baltaya sap olamamisim hic bi toplulukta hic bi vasfim yok
    3--Artik gemilere vasifsiz eleman araniyor ilanlarina basvurabilirim.!

  2. Adsız says:

    insanları "'okulun altındaki yatır'ı gezdirme vaadi"yle, belki bi nebze daha az sıkılarak bu yazıyı okumaya teşvik edebilirsin cigerim:D

  3. littleiv says:

    Bu okulun altına yatır var." desem, "Aa vay anasınıııı, görebiliyo muyuz?" diycek.

    ahaoahahoa süper. direk 1. sınıf öğrencisi tepkisi.

  4. Bizim üniv.in oryantasyonuna gitmedim ama öyle bi anlatmışsın ki gitmediğime pişman oldum :b Gerçi ilk sene olunca cidden insan heyecanlanıyo, mal tepkiler verme ihtimali baya bi yüksek oluyo. Yazık lan bize..

  5. S. Berk says:

    ben de geçen seneyi hatırladım da sanki hogwarts'ın girişi gibi gelmişti o toplulukların olduğu meydan :D sene boyu gele geçe fark ettim ki gayet beton çim toprak, küçük de bir yermiş.

  6. Daçe says:

    yorumlar için teşekkürler.. :)

    @şiyar; senin oyunculuk yolunda önün açık. aşk-ı memnu'ya kadar yolun var :)

    @adsız arkadaşım; önerini dikkate almadım değil tabi ki:)

    @littleiv; eyvallah:D kesinlikle öyle

    @kraliçe; açıkçası gitmeni isterdim. genelde güzel oluyo, sanırım yani:)

    @dostum; hogwarts konusunda; ahoahaha diyorum:D

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)