14 Eylül 2009 Pazartesi

Odamızı Tanıyalım (Mı?)

4 tane ömer üründül tadında yorum
Selamlar. Saçma sapan başlıklı "odamızı tanıyalım mı?" bölümü, ikinci fotoğrafla devam ediyor... Bugün inceleyeceğim şey, kalemlik. A'dan D'ye kadar harflendirdiklerimse, inceleyeceğimiz yan unsurlar. Haydi bakalım..

Şimdi efendim, benim odamda uzun yıllardır yaşayan, kırmızıyla vurguladığım böyle bişey var. Eminim sizin odanızda da var. Bu kez eminim yani. Eğer buna hiç sahip olmadıysanız, büyük ihtimalle içindekilere de sahip olamadanız. "Kalemlikte duran, yıllar önce bozulmuş ama hâlâ atılmamış çeşitli türden kalemler." Gelin, onları daha yakından tanıyalım.

Sevgili okur, şimdi bu arkadaşlarla yıllar var muhattap olmuyorum. O bakımdan az ama öz bilgi vereceğim...

Türk Telekom reklamlı tükenmez kalem: Zamanında "işe yarar" mantığıyla kalemliğe girmiş, fakat yıllar içerisinde, kullanılmamaktan kendini kaybetmiş, şimdi sadece "atılmayan" kalem. KATÜ yazılı tükenmez de keza, aynı şekilde.
Turuncu turuncu görünen kalem ve sarı sarı görünen kalem: Bunlar esasen kalem değil, fırça. Yani fırçaymıştı. Artık değiller. Hatta bir tanesinin, turuncu olanın tüyleri bile yok, o derece. Sanıyorum ki lise 1'de resim dersleri sırasında kalemliğe katılmışlar ve şimdi "atılamıyorlar".
Çin malı kurşun kalem (ayaktakiler, soldan ilk): Bu kalemliğe en yeni katılanlardan. İlk başlarda, hatırlıyorum, "Anaa ne güzel lan böyle, bitince yenisi geliyor alttan kendi kendine." diye hayran olduğum, ama sonradan ne kadar Çin malı olduğunu gösteren kurşun kalem. Şimdi pek kullanışsız, zira bozuldu. "Atılamıyor".
Metalik kısımları kopmuş, ayrılmış, düşmüş kahverengi Rotring: Tahminen ucundaki küçük parçası da düşmüştür. Hani, o parça olmadığı zaman tepesine bastığında, alttan iki metre ileriye çıkıyor ya uç. Rotring'in ruhuna fatiha. Atılmamış.
Rotring çakması, çeşitli marka uçlu kalemler: Olm Rotring bozulmuş diyorum, bunlar dayanır mı? Eve geldiğinin ikinci günü bozulmuştur sanıyorum. Kalemliğe girişleri meçhul.

Evet, işte bu yazıda da odamızın bir yerlerinde bizden habersiz yıllar yılı yaşamını sürdüren, tuhaf fakat bir o kadar da samimi eşyalarını tanıdık. Dilerseniz çok kısaca harfli şeylerden de bahsedip kaçayım.

A: Bir zamanın TeknoSA promosyonu, 3 ayaklı hoparlör. Yalnızca bir ayağından ses geliyor şu an.
B: Nero'nun "Yazma işlemi başarısız (52x)!!!" falan gibi bahanelerle kurban ettiği boş cd'ler. Bedenleri kirli olabilir ama ruhları hâlâ temiz.
C: Yalnızca babamın kullandığı, ama neden hâlâ benim odamda olduğunu anlayamadığım delmece aleti. Adını bilmem etmem.
D: Kağıt 1 lira o. Neden harf verdim bilmiyorum.

(yarın manchester maçına inönü'ye gideceğimden kelli, bir-iki gün yazamayabilirim. yazadabilirim. kısmet bu işler. öperim hepinizi.)

4 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. Sondan basa dogru gidelim demek Istanbula haa..Hem de duydum ki carsiankaraynan..Hadi bakalim,basarilar..

    Bu arada sevgili yazarimiz yillik izninin bir bolumunu kullanirken ben de kullanacam lan Dace.

    Ah o yazma islemi basarisiz cdler..Anneler temizlikte onlari cope dogru iteler.!

    O 3 ayakli hoporlorunle bir zamanlar sinifca muzik dinlerdik be lisede,emektar bi alet kendisi.

    Ailem bana hicbi copunu atmiosun hepsi sana gore hatira derdi de benden baska bu tarz insanlar da gormek sevindiri.Ayrica cdlerin bir arada duruyormus bi ara imkanim olsa da benim masayi bi gostersem sana..:)

    Sacma bi yazi dizisi olarak gorup hep okuyorum:)Ama sacma degil yaa,gun boyu suratim asik ihtiyacim boyle seyler iste sanirim benim ki boyle yazilar okuyor,yaziyorum.

  2. littleiv says:

    delmece aleti nedir peki :)

    beşiktaşa başarılar..

  3. S. Berk says:

    bu masa 1996lı yıllardan beri böyle :D bi yerde benim de masam sayılır öyle diil mi dostum :D eğlenceli bir seri olacak gibi, aslında özenip de odamdaki ıvır zıvır sepetini ifşa etmek istemiyor değilim :D

  4. Daçe says:

    teşekkürler yorumlar için:) çok kısa cevap vermek gerekirse;

    şiyar; o hoparlörle şahan bile izliyoduk yaa.

    littleiv; delmece aletinin bi adı vardı da, hala da aklıma gelmedi. zımbanın ekürisi. maç için teşekkürler, ama kımset değilmiş.

    berk; 1997 olması lazım dostum. sepetini merakla beklerim.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)