28 Aralık 2009 Pazartesi

Ne Güzelsin St. Petersburg

5 tane ömer üründül tadında yorum
güya: kar tanesi düşmemiş st. petersburg sokaklarından bir görünüm.

● Selamlar sevgiler herkese. Nasılsınız? :)
Piyango bileti satan karton şapkalı adamdan ben biraz tırsarım sevgili okur. Neden dersen, özel bi sebebi yok, bilmiyorum belki de çocukken karton şapkam olmadığından kıskanıyor da olabilirim. Belki de özeniyorumdur onlarca yüzlerce bileti umarsızca horizontâl ve vertikâl eksenlerde sallamaya. Ya da belki de içten içe seviyorum ben o adamı ama anlamıyorum. Evet, görüldüğü üzere hastalıklı bir halim var.
● Haa ama ben aslında çok az şeyden öyle tırsarım, Behlül'ün ani imaj değişikliğinden tırstığım kadar.
● Yalnız fakat fark ettiysen dizide herkes öyle ya da böyle bi şekilde imaj değiştirirken, Adnan Bey aynı kalmakta ölümüne ısrar ediyor. Hayır orta yaşlı adamsın, antropoz mantropoz olur insan biraz. Ayıp denen bişey var ve belli ki haberin yok.
"8.40 kahvalti?" diye mesaj attığım insanın "Isparta'dayim yetisemem." diye cevap vermesi bir ukalalık, bir kendini beğenmişlik, ne bileyim bir "egom var benim"cilik değil de nedir? Şaka bi yana ben bunları yazarken o insanın yanımda kafasını sıraya dayamış uyuyor olması ve benim arada yalnızca bir metre varken hakkında gıybet yapmam falan.. Ayıp ve ilginçli.
"Senenin ilk karı" kadar da güzel bişey yok bence dünya ahret nezdinde. Gerçi tabi ahreti bilmiyorum büyük konuşmiyim ama; düşünsene, soğuk bir kış günü St. Petersburg sokaklarında yürüyorsun, kafanda bi milyon dert var belki, hastasın bi de burnun akıyo falan böyle. İşte tam o anda Balkanlar'dan gelen soğuk hava dalgasının sebep olduğu "senenin ilk kar tanesi" burnuna düşüyo ya, o anda unutuyosun bütün dertlerini hastalığını falan bi an için. Haa gerçi Balkanlar'dan St. Petersburg'a soğuk hava gelir mi onu bilemem. Ama bu yıl daha kar düşmedi ona biraz hayıflanıyorum ben.
● Cereyan yapsın diye amfinin camlarını ve kapılarını karşılıklı açan bi kalkülüs hocam var. Aralığın 28'inden ve St.Petersburg sokaklarından bashediyoruz burda, manyak mı ne.
● Artık aradığımda telefonu "Daçe der ki?" diye açan muzip bi amcam var. Öyle amcaya can kurban değil de nedir?
● Kalkülüs amfisinde Hint aksanıyla İngilizce konuşan Türk bi hocam var. Bi de yine aynı amfide Hint aksanıyla İngilizce konuşan Hintli bi çocuk var. Şimdi bu çocuk bi soru sorduğunda ve hemen akabinde hoca yanıt verdiğinde, sevgili okur, kendimi ressmen Bollywood'da buluyorum. Arkaplanda birden çalmaya başlayan Hint tınılarıyla amfinin sağından ve solundan kızlı-erkekli dansçılar giricek, biz herkes hep bir ağızdan "Kashamar Ak Hindistan (Ne Güzelsin Hindistan)" türküsünü/şarkısını söyliycez falan sanıyorum. Öyle bir kalkülüs dersi işte.
● Keşke günlük hayatta "Evliyalar diyarı Siirt" der gibi "Matadorlar diyarı Vayadolid" ya da "Şarapçılar diyarı Marsilya" gibi kalıpları da kullanabilsek, dilediğimizce haykırabilsek. "Şarapçı" da tam olmadı sanki ama zaten aramızda Marsilyalı okur yoktur diye tahmin ediyorum.
● Ve işte bütüün bu postu bir kalkülüs ve bir kimya dersinde yazmış olduğumu söylesem de gerçek açığa çıksa.. Oh be rahatladım. Ama benim defterin arkasını bi görsen, resmen bloga çevirdim iki ders saatinde.
● Hadi öperim ben, gideyim artık. Kendinize çok iyi bakın.

edit: başlığı yazmamdan hemen sonra kendiliğinden oluşan kelime oyununu çözen ilk beş okura rubik kübü hediye. yalnız o diil de okurlardan bana bi rubik kübü alan olsa nası sevinirdim. yüzsüzlük yapayım biraz.

Daçe.

5 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. pınar says:

    bunu okuyan bunu da sevdi: "Son derece zor koşullarda yazıyor." - The Sunday News, 2008

    kalkulus, kimya, bir hint ögrenci, bir hint aksanlı hoca, one man, one desire :D

  2. littleiv says:

    eheh başlık süper olmuş (başlıktaki kelime oyununu anladığımı farkettirmem fakat söylememem)

    bi de ne güzelsin hindistan iyiymiş :)

  3. odamda beş tane rubik küpü var. kapıp getireyim bi tanesini sana?

  4. semmy says:

    az kalsın treni kaçırıyordum... o değil de "burada herkes anladığı halde neden yanıt vermemiş?" şeklinde bir paranoya geliştirdim ben... o yüzden "ne güzelsin sen petersburg" doğru cevabını vermemeye karar verdim...

  5. Daçe says:

    @semmy; evet doğru cevap o ama elimde hiç rubik kübü yok napçaz? şimdilik tebrikle yetineyim.

    @canan türkmen; valla süper de olur biliyo musun :D

    @littleiv; o talihli okurlardan biri olucağını biliyodum var ya :P eyvallah.

    veee @pınar; gerekli cevabı ben bir ara yüzyüzeyken veriym evet.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)