8 Mart 2010 Pazartesi

Asus

4 tane ömer üründül tadında yorum
Selam okurlar. Size çok sevdiğim birinden bahsedicem. İsmi Asus Dizüstü Bilgisayar (erkek ismi). Ve bu hikayede, tüm insanlık adına kolaylık olsun ve zamandan tasarruf etmiş olalım diye sadece "Asus" diye geçicek.

Şimdi benim odada, ayıp mı ki söylemesi, bence değil, bir Asus var tamam mı (çalmaya gelmeyin rica edeceğim). "Dizüstü" diye alınan ama ilk başlarda bir heves neticesinde birkaç aylık diz üzerinde kullanımından başka, bir kere insan dizi, insan kucağı görmemiş bir elektronik alet. Ama akıllı, marifetli bişey. Şimdi bunun bir "login ekranında kişiyi tanıma" şeysi var tamam mı 2010'da olduğumuzu belli edercesine (2010 = gelecek). Yani kullanıcı girişi ekranında bir küçük pencere çıkıyor, sen şifre yazmıyorsun da kendini gösteriyorsun kameraya, o pencereye görüntün geliyor, sonra (önceden kayıtlı görüntünle uyuşması halinde) seni tanırsa şifre mifre girmeden login oluyorsun. Yani benim gibi üşengeç insanlar için büyük kolaylık. Yalnız şimdi böyle bi özellik başta çok "Ohaaaa!" etkisi yapabilir genç dimaalar üzerinde, onlara önerim eklem yerlerine kolonya ile masaj uygulamak, zira ben de ilk gördüğümde "Ohaa anaskm vay anasını" gibi tepkiler vermedim değil. Yalan yok. Ama yani kullandıkça anlıyorsun ki öyle büyütülecek bir özellik değil-miş.

Başlarda benden başka kimseyi tanımayan, haliyle bir başkasının kullanımına izin vermeyen bu milyar dolarlık alet, daha sonraları (alındıktan 6-7 ay sonra) önüne geleni tanımaya başladı. Yani ben zaten beni daha kamera açılır açılmaz tanımasından biraz kıllanmaya başlamıştım ama acı gerçeği bundan iki-üç ay önce bir bayramda kuzenimin bizde kaldığı ve "Hadi bilgisayar açak, bişeyler yapak!" fikrini ortaya attığımız zaman gördüm. Bu arada ergenliğe henüz girmemiş-ergenliğe girmiş-ergenlikten çıkmış diye 3 gruba ayrılan insan güruhundan herhangi iki ya da daha fazla birey (genellikle erkek dimâlar) için "bilgisayar açmak" çok geniş anlamlar barındıran bir aktivitedir. Birinin etkin rol alıp diğerinin izlediği oyunlar oynanır, internetten "komik vidyoo xDxD"ler kesin izlenir, film izlenir, harddiskteki fotoğraflara falan bakılır ve bilimum gereksiz ama zaman geçirtici şey yapılır. Biraz uzun anlattım ama beyleyken beyle... Neyse bilgisayarı açması için kuzenime kaş göz yaptım, şifreyi falan söyledim, sonuçta kameranın onu tanıyacağı aklımın ucuna gelmezdi, şifreyle giriş yapması gerekicekti. Fakat dehşetle, bunun gerçekleştiğine şahit oldum. Yani benim pcde kayıtlı görüntümle kuzenim çok rahat login olabiliyordu, kaldı ki kuzenimle uzaktan yakından benzemiyorduk. Kuzenimi görüp, tanıyıp, "Daçe oturum açılıyor..." yazması dünyamı allak bullak etmişti. Kimi görse ben sanan bir Asus'a daha fazla güvenemezdim, ama onu hala odamda tutmaktan başka yapacağım bişey de yoktu..

Günlerden bi gün, kendisi bugün olur, açtım Asus'umu, geçtim karşısına. Login ekranında kameranın ışığı yandı (= ben açıldım haber veriyorum), görüntüm geldi ekrana, fakat bir türlü tanımadı beni. Kafamı oynattım sağa sola, pcde nasıl kaydedilmişse o pozu vermeye çalıştım ki daha kolay tanısın; ama yok, tanımamakta direniyor alet. Şunu fark ettim, ki o sırada gözlüklüydüm, beni gözlüklüyken tanımıyor Asus, ama Adana'nın esmerleştirdiği -siyah- ve bana hiç benzemeyen kuzenimi her şekilde tanıyordu. Önce dudaklarım titredi, gözlerim dolu dolu oldu. Sonra sakinleştirmeye çalıştım kendimi, gözlüğümü çıkardım, neden sonra "Haaaa tamam tamam" dedi Asus, oturum açtı... Alet eve geleli bir 1,5 yıl falan olmuştu ve 1,5 yıl sonra feci satmıştı. Arkadaş arasında da çok sık kullanılan "satışlara gelmek" olmuştum. (bkz: satışlara gelmek olmak?!) Yılların (bir buçuk yılın) Asus'u ile aramdaki tek bağ, artık PES'ten başka bir şey olamazdı.

(yine bi yere bağlayamadık sanki ama.)

Daçe.

4 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. suan bu yorumumu senin ki kadar gelişmiş olmasada bir ASUS dizüstü bilgisayarı ile yazmaktayım..acaba bunların hepsimi güvenilmes..?? hayır aslında merak ettiğim bu değildi su adananın esmerleştirdiği siyah ve sana hiçbenzemeyen kuzenini meraktayım ben:)??

  2. Daçe says:

    ehueh 'erdem' o. adananın yıllarca esmerleştirdiği, istanbulunsa bu esmerliğe bir çare getiremediği insan, erdem. bu isimde bir yazı dizisi olurmuş sanki. :P

  3. special n says:

    bu hüznün version 1.2 olanına(yani bir alt modeli) değinecek olursak; bir laptop bataryası, dün 1,5 saat şarj aletine bağlı olmaksızın dayanabiliyorken, bugün 27 dakika sonra kendine akustik bir yol çizip kapanması olarak açıklanabilir.Hüzünlü..

  4. littleiv says:

    çok teknoloji iyi değil aga ben bunu bilir bunu söylerim. bak net benimkisi ne şifre ne bişey orta malı gibi herkese açık :)

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)