20 Eylül 2010 Pazartesi

Afrika Adanası

1 tane ömer üründül tadında yorum
OOOLUM NİJERYA'DA ADANA VARMIŞ LAAAN!!
...
...
...


Çok ciddiyim.
Dün öğrendim ve çok sevindim. Daha sonra hikâyesini de araştırdım, buldum. Gerçekten çok etkileyici...

17. yüzyıl gelişen Avrupasının Coğrafi Keşifler ve 'sömürgele işlerine giriş 101' döneminde, zamanın Osmanlı sultanı tarafından keşif amaçlı görevlendirilen ve yurdumuzdan Afrika'ya gönderilen yaklaşık 400 kadar Adanalı, Afrika keşfi sırasında şimdiki Nijerya'nın olduğu yerde süper yer altı kaynakları buluyor ve buraya yerleşmeye karar veriyor. İlk başlarda çevredeki Afrikalı kabilelerle çatışmalar yaşansa da, sonunda bölgeye barış hâkim oluyor. Ateşkes ve dostluk anlaşmasının yapıldığı o günden itibaren de, Adanalı askerler, bilimadamları ve aşçılardan (kebapçı hepsi tabii) oluşan bu 400 kişi, yerleştikleri bu yere Yeni Adana ismini veriyor. Tarih boyunca da Yeni Adana, YeniAdana, Yenaadana, Enadana, Nadana diye evrimleşerek şimdiki ismini alıp, Adana oluyor. Burası Nijerya'nın Kogi şehrindeki bir bölge sanırım şu an. Belki en büyük ilçesi. Yakında il olucakmış zaten, Kogi valisi Nwkanku Kanu'yla görüşmüştüm, kendisi söyledi. Ben de burdan Afrika Adanası'ndaki (konya ereğlisi gibi - konya kelimesinde gizli selam varmış) tüm hemşerilerime, topraklarıma selam gönderiyorum. Gerçi tahminen şu an oradaki Türkler de siyahi olmuştur, aradan 4 yüzyıl geçti resmen. O zaman, "what's up nigga? :)))"

Sırf komiklik şaka olsun diye uydurduğumu düşünenler için geliyor sıradaki jpeg:

tıklayınca büyüyor falan. hayat süprizlerle dolu.

Görüşmek üzere sevgili okur.

Daçe.

Bir kişi Ömer Üründül olmaya çabaladı

  1. uçuşuk says:

    beni gülümseten hoş bir bilgi oldu bu... :)

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)