8 Ağustos 2010 Pazar

Hızlandırılmış Yaz Okulu: Edebiyat

5 tane ömer üründül tadında yorum
Vee yepyeni bi yazı serisiyle karşınızdayız. Evet burda otuz kişi falanız ve karşınızdayız. Şimdi biz dedik ki hepimiz yaz okuluna kalabiliriz bir gün, ama 50 derece sıcaklıkta güneş beyinlerimizi adeta seks kölesi olarak kullanmaya başlamışken, okula gitmek niye? "Vi don niid noo ecukeyşııan!" yani bi yerde. Dedik böyle evde açıköğretim gibi açıktan açıktan ders verelim. Bi yandan dondurmamızı yiyelim falan. Evet. Herkes hazırsa ilk derse başlıyoruz. Kendi aranızda konuşmayın. BURRAAAYIIEE DİNLEEE!! Dinle burayı.

...

Edebiyat kitaplarımızın 36. sayfasını açıyoruz... Açtık mı?.. Senin kitabın nerde yavrum? NERDEDEDDİM!! Kendini de unutsaydın niye unutmadın kendini. Neyse sen arkadaşından bakarsın.

Evet açtık mı otuzaltıyı. Bu ders işleyeceğimiz konu, Türk edebiyat ve müzik tarihinde çok ama çok önemli bir yeri bulunan ünlü düşünür Rafet El Roman'ın "Macera Dolu Amerika" adlı eseri. Hepimiz önce bi içimizden sessizce okuyalım...
Okuduk? Evet şimdi incelemeye geçebiliriz.


A memo
Burası New York Amerika
Evler karıştı bulutlara
Nasıl bir yaşam
Nasıl bir zaman
O memo
İnsanlar simsiyah
Kızıl beyaz
Sokaklar basketbol
Müzik ve dans
Nasıl bir yaşam
Nasıl bir zaman

Ne ile başlamız şair? "A memo!" Yani Amerikan yerli dilinde "Neaber?" Evet, neaber'le başlıyor ve devam ediyor, New York'tayım şu an diyor. "Kaç katlı ev yapmışlar lan resmen göğü skertmişler hafız o ne la" diyor. Devamında adeta ezilmiş, çok cefa çekmiş Amerikan halkına sesleniyor: "Nassıl bir yaşam?, nassıl bir zaman?"
"O memo", yani "Neaptın?" Devam ediyor: İnsanlar diyor simsiyah, kızıl, beyaz, allaam diyor bu ne renk cümbüşü. Yalnız simsiyah ve beyaz neyse de, bi insanın kızıl olması çokacayib. Sonrasında Amerikan sokak hayatına gönderme yapıyor, basketbol oynuyolar, müzik yapıp dans ediyolar nası bi yere geldim olm, nası şeyler lan bunlar? diyor. Devam ediyoruz.


 O memo (neyaptın?)
Gece variller ateş ateş
Etrafta sis duman ve cankiler
O rapçiler ve rakçılar
O memo
(neyaptın?)
Burası Teksas Amerika
Herkes çizme fötr
Kot pantelon
Nasıl bir yaşam
Nasıl bir zaman

O memo'dan sonraki üç mısrayı bir bütün olarak ele alııp inceliyoruz şimdi... Gece olunca bunların huyu suyu da değişiyo hafız diyor. Varilleri ateşe veriyolar manyak gibi, pis bi ortam oluyo böyle dumanlı falan. "Canki" derken neyi kastettiğini kim söyliycek? Hmm? "Kafalar bi milyon" diyor yani. Ne kadar kötü alışkanlık varsa hepsi bunlarda diyor. "Rapçiler ve rockçılar da gelince ne biçim de şenleniyor ortam; Eminem tişörtlü genç çocuklarla Metallikacı sakallı abiler"  falan. Açıkçası ben çok pis tırsıyorum şu an, diyor, inceden. Devam edelim okumaya... Bu kez şair Teksaslıya sesleniyor; herkesin ayaanda çizme, kafada fötr şapka diyor. "Cefakâr Teksaslıya saygım sonsuz ama" diyor, "kot pantelon nedir lan?" Pantelon diyor özellikle. Bastıra bastıra. Çünkü Amerikan yerli dilinde pantolona "pantelon" deniyor. Ve devam ediyor; "olm bak yine söylüyorum, ne pis ne bohem bi yaşam bu" diyor, "nasıl adamlarsınız olm ben resmen burda zaar gibi dolaşıyorum" diyor. Ve "Macera dolu Amerika..." mısralarıyla bitiriyor El Roman bu güzide eserini... Ey diyor cennet vatan Amerika, adeta maceradan maceraya koştum diyor, rapçiler mi dövmedi, rockçılar mı ellemedi, yoksa Teksas'ta attan mı düşmedim bi de at mı tecavüz etmedi, ne varsa oldu mnakodumunun ülkesinde bi daha da geleni sksinler diyor. Yani ben çok sevmiyorum böyle küfürlü konuşmaları ama şair öyle diyor. Yapıcak bişey yok.


Bi sonraki derste fizik işleyecek ve Arşimet'ten Einstein'a, basit makineden atom parçacığına çılgın atacağız. Haydi bakalım. Öğretmen kaçar.

Daçe.

5 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. Loana says:

    ahahahahahah :D:D harika olmuş bikaç yerde bayaa bayaa kahkaha attım :D:D:D

  2. Daçe says:

    resmen daha ben yazıyı editlerken yorum yapmışsın, oha diyorum, sağol diyorum :D

  3. littleiv says:

    son zamanlarda okuduğum en güzel blog yazısı seçip ödülünü gönderiyorum. süperdi olm :)

  4. Daçe says:

    obaa çok sağol :)

  5. Mikemmelll mikemmelll

    Osman abi de beğendi bu yazıyı... dimii ossssmaaann aabbeeeeee

    ohoooo rezil ettin abbeeee...

    Yalnız derste biri arkada uyukluyordu salyası akmış.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)