22 Ağustos 2010 Pazar

Hızlandırılmış Yaz Okulu: Coğrafya

16 tane ömer üründül tadında yorum
Bak şu an düşünüyorum da, bazen yapıyorum çünkü bunu, eğer ben öğretmen olsam her gün yok günaydın'la, tünaydın'la uğraşamazdım, her girdiğim derste yapıştırırdım Neaber'i. "Neaber arkadaşlar?" - "Saaoool." Çok da sevilen bir hoca olurdum kanımca. Espriler şakalar. Evet.

Bugün burda toplanmamızın sebebi, ilk iki dersi çok beğenilen Hızlandırılmış Yaz Okulu'nun yepisyeni yazısıyla çılgınlar atıcak olmamız. Bilemiyorum belki de bir yazı serisi olmaya doğru ilerliyor, tutamıyoruz, her şey olabilir. Hayat dediğin süprizlerle dolu.

***

Evet bugünün nöbetçisi kim? Bi koşu atlası kapıverin çocuğum hadi bakiyim. Bi kişi gitsin yalnız siz öyle iki kişi gitmeyin. Hayır bi kişi gitcek. BİKİŞİGİTÇEKDDEDDİM!!

"isviçre alplerindeki şarkılara adımı verdim, biraz değiştirmişler. ama aslında o 'yelalaoi' benim" bakışı.

*Dünyanın şekli - Galileo Galilei
Ortaçağ Avrupasında ortaya atılan "Olm dünya öküzlerin boynuzlarındaymış", "Yok lan ben kaplumbağanın sırtında diye duydum", "Benim bildiğim devenin götüne kaçmış" falan gibi yersiz ve yavan iddialar sonucu elbette kimse dünyanın yuvarlak olduğundan haberdar değildi. "Tepsi gibi bişey bence" diyen bile çıkmış. Oha lan. Bu kadar da salak olunmaz bence. Tepsi nedir ya. Hayır böyle düzlük, Konya gibi bi yerde mi geçti acaba yılların Ortaçağ Avrupası? Çok acayip. Neyse sonra biliyorsunuz ki Galileo Galilei isminde, bu arada tam bir Bulgar kaleci ismi, Galilei Galileov olsa, öhm, ne diyordum, Galilei isminde biri çıkıp MSN kişisel iletisine şunu yazıyor: "DüNYa DeLiKhAnLı oLSaYdı YuVArLak oLMassdı!!1!!11!bir xDxDD" Haliyle bunu yazar yazmaz da bir söylenti dolaşıyor 'dünya yuvarlagımış hafız' falan diye. Bu söylentiler kendini büyük bir tepside yaşadığını sanan (bkz: kokainin zararları) kilise tarafından hoş karşılanmıyor ve Galileo Galilei, Engizisyon Mahkemesi tarafından hapse atılıyor. Ekstra informeyşın: Galilei'nin hapishanedeyken yazdığı "Dünya dönüyor sen ne dersen de / Yıllar geçiyor fark etmesen de" isimli bestesi, günümüze kadar gelmiş ender müzik eserlerindendir.

*Dünyanın kendi ve güneş etrafında dönüşünün sonuçları - Mevsimler, günler
Şimdi efendim Dünya kâh kendi ekseni etrafında dönüyor, kâh Güneş etrafında, biliyorsunuz. İşte birinde günler oluşuyor diğerinde mevsimler falan. Bunlar bize öğretilen şeyler. Şimdi sıkı durun. Şu ana kadar çok fazla kişi tarafından bilinmeyen bir gerçeği açığa çıkarıyorum... Tüm o günler, haftalar, mevsimler falan koca bir yalan! Hepsi bir uydurma. Peki ya kimin uydurması? Elbette bazı adamsendeci dış güçlerin. Bu oyuna gelmeyelim arkadaşlar... Dünyanın kendi ekseni etrafında dönüşü diye bişey olabilir mi cidden ya? Yok işte bi de güneş etrafında dönüyomuş falan. Bırak git ya hayvan gibi dünya nereye dönüyo allaanı seversen.

 açıkçası benim ülkemden de ekvator geçse, aradan çizgi çekip ben de "north - south" yavanlığını yapardım.

*Meridyen, paralel, ekvator
Meridyen: Kutupları birbirine birleştiren çızgılar. Diğer bir deyişle, ramazanda, aynı hizada bulunan herkesin aynı anda orucunu açabildiği çızgılar. İki meridyen arası 4 dakika, tam iftar vakti TRT1'de sağ kenarda (bkz: sidebar) çıkan renkli renkli şehirlerden hangisinde iftar olduğunu takip etmek de çok zevkli. En azından çocukken zevkli oluyordu.
Paralel: Bunlar da enine çızgılar. Diğer bir deyişle, dünyanın şekli için "Yuvarlak değil yaa geoit olm, yanları var yani yanları" denmesine sebep olan çızgılar. Evet aslında dünya kutuplardan basık ekvatorda şişik falan değildir. Sırf bu enine çizgiler onu biraz daha şişik gösteriyordur. Enine çizgili tişört giymeyelim. (daçe der ki blog'dan sosyal tavsiyeler)
Ekvator: Allah yardım etsin, orası yanıyodur şimdi.

*Harita bilgisi - Ölçek hesabı
Açıkçası şu ölçek hesaplama işine ortaokuldan beri kafam basmıyor. 1 bölü 1 milyonmuş da, 300 kilometrekare aslında ne kadarmış da. Bunlar çok acayip işler. İnsanoğlunun kafa olarak ne kadar ileri gidebileceğinin bi kanıtı adeta.

*Coğrafi bölgeler: İklimler falan.
Evet, en sevdiğim konulardan biri. Hemen anlatalım kısa kısa.
Marmara: Çok adamsendeci bir iklimi var. Nerden hava gelirse oranın iklimini kapıyor. Ağırlığını koyamayan bir bölgemiz. Başlıca geçim kaynağı, herşeyin hayvan gibi pahalı olmasında yatıyor.
Karadeniz: Bi insan her mevsim hayvan gibi yağmur yağar mı ya? Her allahın günü toprak mı kokar arkadaş? Biz burda yağmur yağdığında "Oha çok severim bu kokuyu, çok romantik oldu falan" diyoruz, oranın insanı yağmurdan kusucak sanırım. Başlıca geçim kaynağı da sanılanın aksine fındık ve çay değil, bor. Evet yanlış okumadınız, bildiğin bor. AslındaÇıkarttırmiyürlerDeÇıkartsakÇokZenginOlücezAmaHepAmarika Çıkarttırmiyür.
Doğu Anadolu: Gece çok serin oluyo biliyo musun. O camı kapat yatarken, çok serin oluyo yavrım donarsın. Gündüzleri ama sıcaanı yapıyo yine. Öylesine değişik bi hava var. Geçim kaynağı konusunda açıkçası bi espri bulamadım oldu mu. AMACAMIKAPATYATARKENYAVRIMunutmaonu.
Güneydoğu Anadolu: Nem var ya, nem çok fena. Yazı ayrı dert, kışı ayrı dert. Valla hiç çekilicek dert diil oranın iklimi. Belki başlıca geçim kaynağından kurtarabilir bi derece; o da şüphesiz, fantastiş yemekler. Oh mis.

 ankara kızılay semalarından bir görüntü. ankaralı alışkın. ankaralı soğukkanlı.

İç Anadolu: Açıkçası ne öyle ekstrem sıcak ne de ekstrem soğuk yapıyo. Ama yine de bu böyle bi monotonlukta, her sene aynı şeyler, nereye kadar diyosun bi süre sonra. "Ankara'da deniz yok abi işte deniz olsa..." adamları var ya, onlara çok malzeme çıkartıyor mesela konuşmak için. Bişey söyliyim mi, ben de o adamlardanım. O yüzden iklim iyi bence burda. Başlıca geçim kaynaklarından birincisi Konya'nın ambarlık yaptığı buğday ve Ankara'nın ambarlık yaptığı apaçi kültürü.
Akdeniz: Bu bölgemizin özellikle akşamları bir başka oluyor. Hele bir de aylardan temmuz ise var ya, off, çok acayip. Bol bol denize gir abi ne güzel işte. Kışın da çok soğuk olmaz diye umuyorum. Yani evet umuyorum derken, tamamen götümden uyduruyorum ama öyledir yani. Soğuktan donan bir Antalya düşünemiyorum. Başlıca geçim kaynağı ise, Alman ve Rus turistlere tırt tırt eşyaları 100 yuroya kakalamak. Euro değil bak, yuro, o derece.
Ege: Yani şimdi Denizli'de deniz olmamasıyla alakalı espri yapabilirim ama yapmıyorum. O kadar da diil. Ama ne biliyim, bi Bodrum, bi Kuşadası falan, buralarda iklim falan çok bağlamıyor seni. Asıl buralarda zengin olucaksın, Khaldoon olucaksın, böyle villan olucak, o zaman hiç bi sıkıntı yok. Başlıca geçim kaynağı da "İzmir'in kızları ehere mehere" isimli yavan övünçleri, "boyoz" adını verdikleri garip unlu mamülleri ve gündelik kullanılan her kelimeye bambaşka bi isim vermiş olmaları (mısıra darı denir mi lan). Bu üçünün çok ekmeğini yiyolar.

*Ülkeler ve kıtalar coğrafyası
Buna da yer kalmadı artık. Okunur mu olm bundan daha uzun bi yazı. Bence okunmaz. O yüzden burda bitirelim bu dersi. Atlası da aldığınız yere koyun yavrım. Çıkabilirsiniz.


Daçe.

16 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. Merakla bekliyordum ilanından sonra bu yazıyı yine muhteşem olmuş 'layk'ımı da koydum oraya.Bir Denizlili olarak da o iğrenç espriyi dış mihraklardaki arkadaşlardan 22 yıldır duyduğum için yazmadığın çok iyi olmuş bir süre sonra görünce de fenalık geliyor çünkü(Bu parçanın ana fikri kısaca "layk") ;)

  2. Das fantastiş varmış pardon orda görmemişim layk yerine onun koyulması rica olunur :D

  3. littleiv says:

    neaber diyen hocaya güldüm :)

    'konya gibi' güldüm :)

    ekstra info'ya güldüm :)

    hayvan gibi dünya çok güldüm :)) (iki tane parantez kapatma işareti yaptım o yüzden)

    ekvator yanıyordu çok güldüm :))

    haggaten yazı çok uzun olmuş ama ben okudum yorum bile yazdım vay be :)

  4. Daçe says:

    ehuehue teşekkür ediyorum :D

    @keyfekeder; bas abi hepsine nolucak, beleş. :)

    @littleiv; eyvallah bro :)

  5. Loana says:

    ya yazmadım galiba ama ben çok severek ve gülerek takip ediyorum bu seriyi :D

    bittabi yine güldüm bol bol :)

  6. Daçe says:

    teşekkürler ama daha devam eder mi bilmiyorum, benden bağımsız gelişiyor bu seri :D

  7. Tolga says:

    hadi leen,boyoz süper bişidir

  8. pınar says:

    konya esprileri şa-ha-ne ! :)

  9. Daçe says:

    @tolga, ben yedim gayet de kötü bişeydi. en azından süper diildi yani :D

    @cancaaz, ehehe teşekkür ediyorum özellikle yapıyorum :P :)

  10. nk says:

    bir an aynı insan mıyız acaba diye kitlendim.
    süper yazı.

  11. Daçe says:

    ahah olabiliriz :D teşekkür ediyorum :)

  12. z.. says:

    bikere bana bi hoca naber demşti de kalakalmıştım:D hocaların da bi bildiği var demekki:D çok zuper bi yazı olmuş:D

  13. Adsız says:

    Eheheee :D güldüm güldüm çok güldüm en çok da 'enine çizgili tişört giymeyelim' e güldüm :D

  14. kurye says:

    hadi leen sende

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)