30 Haziran 2010 Çarşamba

Gurbet Ellerde Gonçalvo Olmak

1 tane ömer üründül tadında yorum
tıklayınca büyüyen bir görsel daha.. evet yazıyla alakasız filan ama aşırı güzel bi kafanın ürünü.

● Benim biraz anlatacaklarım birikti sevgili okur. Nası yapsak.. Bi kısmını şimdi anlatsam da, bi kısmını da iş bittikten sonra şeyapsak nası olur. Bence şahane olur.
● O halde ilk sorunuz geliyor... "Neaber?"
● Geçen gün dünyanın en çirkin doğa olayına sahne oldum sevgili okur: Nasırlı topuğuna aldanmayıp her yerinden açık yazlık ayakkabı giyen orta yaşlı kadın. Evet bence bu 21. yüzyılda görüp görebileceğimiz en çirkin doğa olayı. Doğal yani bi de, bişey de diyemiyosun. Off. Evlerden uzak. Nasır fışkırıyo filan. Abaov kaç kaç.
● Şu an bu satırları ressmen "hatır hatır" efektiyle kaşınarak yazıyorum. Meşakkatli bir iş. Olimposlarda güneş biraz kanırtmış da sırtımı filan. Ciğer gibi oldum kaşına kaşına, utanmasam yoğurt sürünücem. Sarımsaklı filan. Ooh, bi de domates veya biber salçası, isteğe göre. Mikemmel.
● Geçen gün cancaazla bi mağazaya bi kıyafet almaya girdik. Şimdi isim vermiyim ama tifani olsun mesela. Aa söyledim, neyse. Tifaniye girdik. Ben çok şahane, kımıl kımıl, janjanlı bi mayo beğendim, çok beğendim yani, dedim ben bunu bi denerim. Girdim soyunma kabinine, çıkarttım pantolonu filan afedersin, niye afedersinse, böyle ademoğlu gibi yarı çıplak bi vaziyet, böyle iki büklüm göt kadar alanda mayoyu giymeye çalışmak, böyle rezil rüsva dakikalar... Neyse en sonunda giydim, kabinin içindeki boy aynasından filan baktım, şahane de oldu, cancaazıma gösterdim o da sevdi filan, en son "Tamam" dedim "alıyorum." Neyse kabine girip giyindim tekrar aynaya yaslana yaslana, çıktım. Fakat benim çıkmamla o aynanın bana doğru kapı gibi açılması ve içinden şaşkın gözlerle bakan bi tifani görevlisi çıkması bir oldu. Evet resmen gizli bi kapı yapmışlardı oraya ve belki de o aynanın diğer tarafı normal camdı. Polis sorgulu filmlerdeki gibi. Off. Çok rezil bi durum. Düşünsene tam soyunurken açılaydı o ayna, polis elinde silahla bana dalaydı, "Kımıldama!" diyeydi... Bu da böyle 'Bu da böyle bir anımdır list'e üst sıralardan giriş yapan bir anımdır.
● O değil de ben yaz okulunda bu dönem tek kaldığım ders olan kalkülüsü alamıyom ya la!
● Böyle de bir Ankara yerlisi aksanı.
"Zor, bizim işimiz." filan sloganlı bi dershaneye gidip şey demek istiyorum... "Sizin işiniz de zor ha." Koşarak kaçarsam yakalanmam diye düşünüyor, bacaklarıma güveniyorum.

kendisi isim olarak 'alexis sanchez' olsa da; tip ve şilililik olarak tam bir 'gonçalvo alves'.

● Dünya Kupası tüm heyecanıyla devam ediyo ya Afrika'nın bağrında. Orda bi tane Şili var tamam mı, takım olarak, ülke olarak. Şili yani. Hani hepimiz çocukken atlasta görüp de "Anaa ne biçim şekli var ehi ehe şey gibi ehe ehe." filan dediği. Hani Ramazan'da bütün ülkenin aynı anda iftar açtığı Şili... İşte o Şili'de Gonçalvo Alves diye bi futbolcu, böyle golcü bi oyuncu, orta boylu yanık tenli falan. Tam bir Şilili. Şililililili hatta. Yani aslında tam olarak böyle bi futbolcu yok Şili'de. Ama genel olarak Şilililer böyle insanlar. Şimdi yine de biz bi tane numune olarak Şili'yi temsilen, bi Gonçalvo Alves diye oyuncu var diyelim... İşte ben onu, sevgili okur, geçen gün dolmuşta gördüm. Valla. Böyle Dikmen-Kızılay dolmuşunda yolda bi yerde bindi, iki sıra önüme oturdu, parasını verdi gidiyo. Senin benim gibi insan. Yanık tenli, kısa saçlı filan. Ama tam bir Gonçalvo Alves yani. Hani Şilili demesen bile, en azından, kesin olarak dersin ki "Bu bir Gonçalvo Alves'ten başka bişey olamaz." Öylesine bir Latinlik, öylesine bir Gonçalvo'luk, Alves'lik... İlk başta sandım ki Şilili golcü Gonçalvo Alves, Afrika'dan ilk uçakla buraya gelmiş, burdan da ilk dolmuşla Kızılay'a gidip Bağ-Kur primini filan yatırıcak. O derece bizden biri gibi. Ama yine hatırlatıyım, Şili'de Gonçalvo Alves diye biri yok. Hatta dünya üzerinde de olmayabilir. Ama dolmuşta gördüğüm oydu benim. Eminim.
● Ve o gün dolmuşta bir Şilili'nin dilimize ne kadar hâkim olduğunu gördüm. Resmen "Şurdan bi kişi gönderir misiniz?" filan diyo Gonçalvo Alves.
● Şilili olmak çok zor. "Nerelisin?" - "Şililililili... Ya pardon öyle birden sorunca duramadım ben de.."
● Öperim herkesi.

Daçe.

Bir kişi Ömer Üründül olmaya çabaladı

  1. littleiv says:

    ahahah tifani olayı eyiymiş :)

    gonçalvo alves olayına katılıyorum, insan hiç mi ismini taşıyamaz ya

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)