30 Mayıs 2010 Pazar

Kısaca..

7 tane ömer üründül tadında yorum
Üniversite öğrencisinin içgüdüsel olarak feysbuka, twittera, bloggera falan daha sık girmeye başlamasının, hatta buralardan hiç çıkmamasının sebebi olan bir haftalık sürece final haftası denir.
Finallerin, dönem içindeki sınavlara oranla daha ağırlıklı bir etkiye sahip olmasına (bkz: 2-3 harf oynamaya kadar yolu var) hayvanlık denir. Hayvanlık, teknik olarak ayıp birşeydir.
Not değerlendirme ve bilgi ölçmede hayvanlığın esas metod olarak kullanıldığı derslereyse; eşit ağırlık öğrencileri için makro denir, ekon denir (tam da bilmiyorum sallıyorum ama); mühendislik öğrencisi için kalkülüs denir, fizik denir. Bu derslerin finalleri sonucunda alınan not ortalamayı etkilemekle kalmaz, aynı zamanda bütün kariyer yanabilir. Öyle zamanlarda da genellikle "Allah korusun." denir.
Kalkülüsün fiziğin ver edildiği öğrencinin mezun haline mühendis denir. Mühendisler ülkenin parlayan yıldızlar takımı olarak görülse de, genelde mezuniyetten sonra parlayacak pek birşey kalmamaktadır.
Bir teknik okulda mühendislerin mühendis olmayan arkadaşlarına mimarlık fakültesi öğrencisi denir. Mimarlık fakültesi öğrencisi sabahları uyuyan, geceleri oturan, böyle ne biliyim, tek bir vücutla evrendeki bütün düzeni zorlayan sistemdir. Normal olan sabah da gece de uyumaktır.
Her hafta sabahlayan ve yaşamsal faaliyetlerini ölmeden önceki son ana kadar kullanmaya çalışan mimarlık fakültesi öğrencisinin finaline ise "jüri" denir. Jüride, fakültede ne kadar hoca varsa karşına geçip munzurca, hunharca seni eleştirir. Onlar bu yüzden vardırlar.
Mimarlık, mühendislik ve iktisadi idari bilimler fakültesi öğrencilerinin jürilerinin, finallerinin falan olduğu hafta "Sabahlıycam bu gece kesin.", "Ya da neyse, sabah kalkar çalışırım."; jüriler finaller bittikten hemen sonraki haftaysa "Amaan neyse yaz okulunda şeyaparım ben yeaa." denir.
Yaz okulu, üniversite öğrencilerinin kışın soğuk ve yağışlı havada okula doyamayıp, yazın sıcak ve kurak ikliminde de amfi-sınıf yollarını aşındırmasıdır. Yaz okulunda alınacak bir dersin ortalama 4 kredi olduğu düşünülürse, yaz okulu öğrencisinin 6 hafta boyunca ödeyeceği miktara yaklaşık olarak 200 kaat keş para denir.
200 lirayı bayılan bir öğrenci o dersi hala veremezse, ona da artık "Oha." denir.
Biraz daha yazmaya devam edersem yarın fizik finalinden sonra hocalara küfür edicek olmama da düpedüz nankörlük denir, edepsizlik denir, adamsendecilik denir.
Gidiyim de iki çalışıyım, sonra da uyuyayım.
Hadi bakalım.

(bi de süpriz şarkı)

Daçe.

bir yıl sonra gelen edit: vay lan, "gidip çalışıyım" dediğim fiziği dc mi ne getirmiştim. çalışmasam da olurmuş. çalışacağım saatleri bloga yazı yazarak harcarsam böyle oluyür. evet. gelecekten geldim, şimdi geri dönüyorum. o diil de yarın da kalkülüs finalim var. ulan hiç akıllanmıycam ben ha.

7 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. s. says:

    200 lira mıymış lan. ben de kalıcam herhalde, eng211 :D

  2. Eternal says:

    ahahha bayıldım, müthiş olmuş! wunderbar!!

  3. pınar says:

    '...Her hafta sabahlayan ve yaşamsal faaliyetlerini ölmeden önceki son ana kadar kullanmaya çalışan mimarlık fakültesi öğrencisinin finaline ise "jüri" denir.'

    burada jüri tanımından çok ögrenci tanımı ile dogru bir noktaya parmak basılmış fakültenin kanayan yarasına dikkat çekilmiş olmasından ötürü, brava!

  4. littleiv says:

    ağustosta benim yazıyı okuduktan sonra bu tarzı yazmayıp sakladığın için kınıyorum!

    Süper olmuş :)

  5. mimarlık ve mihendislik fakültesinden başka fakülte yok çünkü di mi daçe? olsa da onlar finale falan girmiyo di mi? yazıklar olsun lan.. bir biyolog adayı olarak kınadım seni. yürü şimdi. pis. :D

  6. Daçe says:

    ayrıntılara takılmicaksın. :D

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)