7 Mayıs 2010 Cuma

Je vous salue (?)

3 tane ömer üründül tadında yorum
herkesin fransızca konuştuğu bir "jömapel" cenneti, paris.

Bonjour cher correspondant! diye başlayan bir mail aldım bugün. Fransızca, kısa ve net bir paragraf. Problem-solution tadında. Problem sanırım bir hastalık ve solution'ı da benden bekliyolar. Fransa'da çünkü doktor filan yok ya. Bi de çünkü ben doktorum ya. Allaam ya. Elin Fransızı işte. Gerçi çok tatlı bi dille yazılmış olduğundan, yani en azından "je m'appelle" diye bi söz öbeği gördüm, kızamıyorum da. Kral Onüçüncü Lui filan yazdım, ordan buldu herhal. "Jömapel" diyişini yidiminin.
● Neyse, naaber sevgili okur? Ne zamandır yoksun? Eheh. Nasıl da hınzırım, nasıl bir sinsiyim görüyosun dimi. Bu blogda ne zamandır olmayan biri varsa o da benim. Herkes haddini bilica. Böyle de çıkarım üste.
● Sırf atabileceği uygun bir çöp kutusu, kase ya da üzerine koyabileceği peçete olmadığı için bir eriği ağzında yirmi dakikadan fazla bekleten adam tanırım. O eriğin çekirdeği yassılaşır, incelir, doğaya yeniden karışmak ve soyunu devam ettirmek için hiçbir ekstra koşula ihtiyaç duymaz. O eriğin çekirdeği transparandır ve sonraki nesillerde hafif bir adamsendecilik gözlenir.
● Geçen gün dolmuştayım eve gidiyorum. En arkaya oturdum, verdim paramı, hareket ediyoruz falan. Hava güzel, kuşlar sıcak. Evet kuşlar. Güzelce bi gün yani. Her şey sıradan, her şey olması gerektiği gibi... Derken önümde, annesinin kucağında oturan çocuk, sen bir öksürmeye başla. Bir öksür, bir böyle derinden öksür, bir efendime söyliyim Hayko Cepkin öksür, içindeki brütal bi çıksın ortaya. Abaaaeeey!.. O da nesi.. Sen içindeki brütali çıkarcam diye içinde ne var ne yoksa çıkart dolmuşa, böyle çeşme gibi ak resmen sol arka tekerin üstüne. Brütal çıkarcam diye miden çıksın, HCl olsun her yer... Off. Bütün dolmuş sası sası koktu ben inene kadar. İnerken de şöyle bi baktım kafamı çevirip, resmen kahvaltıda yenilen domates partikülleri arasında bir an için el sallayan bir Hayko Cepkin seçmedim değil. Seçtim yani. "Altındaki arabayı sat sonra görüşelim." dedi. "Eyvallahjöküll haykocum" dedim, indim. Bu da beyle.
● Sen hiç devanası gördün mü sevgili okur? Bence görmedin. Devanası (devasapien virtillus) açık sularda yaşayan ve hayatının çoğunu "çok" gülerek, "çok" sinirlenerek ve "çok" yuvarlanarak geçiren etçil bir yırtıcı memelidir. Evet öyle değişik bişeydir. Görüldüğü yerde en yakın güvenlik birimine başvurulması gerekmektedir. Çok tehlikeli bir tür olduğu bilinen devanasının en belirgin özellikleri: 1.90 boylarında, 90 kilo civarında, gereğinden fazla tepki veren (aşırı kahkaha ya da sözlü hakarete varan çirkeflik) bir insan dişisi. Kimse kusura bakmasın ama, şaka bi yana, ben öyle insandan biraz korkarım. Hatta birazdan daha çok korkarım, belli etmem. Devanası bir dişinin kahkahalarının ulaşamayacağı yer yoktur. Allaam çok kötü.
bahsedilen devanası, tasvir.

● O diil de geçen gün evden öyle bi giyinip çıktım ki, öyle bi özgüvenle böyle.. Havalar sıcak ya şimdi bayaa, şort falan giydim. İşte spor ayakkabı, üzerimde tişört üstü gömlek falan. Gayet sportif hareketler bunlar. Bu özgüvenle bi çıktım, sanırsın evden ben değil de Cristiano Ronaldo çıkıyo, o kötü İngilizcesiyle, o perperişen aksanı ama süperstar tripleriyle, öylesine bi kendine güven, öylesine bi formda hissetmek... Caddeye bir çıktım ki, ben o takımdan ayrı düz koşu yapar halimle etrafa pozitif enerji saçarken, benden daha sportif giyinen bir yaşlı gördüm. Off. Resmen adam böyle bi 70 falan vardı rahat, ahı gitmiş vahı kalmış, bir gözü yere bakıyo böyle, ama o nayk tişört, o koşu eşofman altı, ayağındaki o ekstra aerodinamik ayakkabılar falan.. Gençliğimden utandım yemin ediyorum. Pis yaşlı. Bütün pozitivitemi aldı sabahın köründe.
Bakkal gencinden bahsetmiştim geçen yazıda. Garip bi insan. Geçen önünden geçiyorum yine, eve yürüyorum. Bi göz göze geldik, bi geçmişimiz var dedim, "Meraba" diyim dedim yine uzaktan böyle. Meymenetsizce, umarsızca. Demez olaydım. Sen ne pis muhabbetli biriymişin arkadaş. Diyo ki bana "Alkol alıyounnu sen?" Dedim herhalde şimdi hoh yaptırıcak, böyle kötü bi şaka yapıcak, sonra kendi kendine gülücek falan. "Yanıma iççek adam arıyom yeaa" dedi hemen arkasından. Hiç cevabımı bitirmemi beklemeden. Kafasında kurmuş çünkü bütün diyalogu. Bakkal genci. Tam ben bişey diycem, "Çohiyi mal geldi bize, kimseye söyleme ha. Alkol veriyoz böyle isteyene." dedi. Deli mi ne. Kendi kendine orda günlüğüyle konuşuyo sanki. Hınzır seni. Çakal. Baktım daha devam ediyo böyle kendi kendine konuşmaya, hemen sıvıştım. Giderken arkama baktım, ben hala ordaymışım gibi boşluğa konuşuyo. Değişik.
● Çok alakasız olucak ama, bi tespit atıyım diyorum şuraya. Atmiyim mi? Atıyım atıyım.
● Önceki nesiller, özellikle kendi müzik kültürleriyle çok övünür, böyle sürekli bi üste çıkarır falan ya.. Senin de çok iyi bildiğin üzere şöyle bi şarkı var bak. Sözleri için yazıyorum. "Sen mevsimler gibisin / Değişirsin sevgilim." Şimdi bu cümle 50-60 kuşağına falan ne biçim anlamlı geliyodur. Halbuki bak, resmen diyo ki sen diyo mevsimler gibi değişirsin diyo. Senin diyo götün ayrı oynar başın ayrı oynar diyo, döneğin tekisin allah da senin belanı versin diyo. Yalancı dünya gibi yalancısın pis git allahın salağı diyo nerden buldun beni. İşte böyle yani, 50-60 kuşağı bunlarla büyüdü arkadaşlar. Amerikanın oyunu hep.
● Neyse gidiyim bence artık, ayıp denen bişey var çünkü. Ayrıca bir talihsiz erik tanesi de yaklaşık on dakikadır ağzımda, güneş gibi parlıyo ağzımın içinde. Bembeyaz oldu. Kemir kemir. Bu gerekli ayrıntıyı da paylaşmadan geçemezdim. Hepinizi öpüyorum. Kaçtım.
J'Attend votre response.

Daçe.

3 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. Eternal says:

    o eriği ağzında dakikalarca dönderen(döndermek*) insanlardan biri benim. hatta ftup*, ftuh* efektleriyle fırlatıp voleyle karşıdan gelen kızların kafalarına çakabiliyorum. kızlar da az değil ha, göğüs boşluğuyla yumuşatıp gerisin geri gönderiyor çekirdeği. ilahi kızlar.

    kesköse. oui.

  2. littleiv says:

    dolmuş maddesinde ben koptum ya. partiküller arasında hayko cepkin seçmek nedir :) ahahhahaha

  3. Daçe says:

    @eternal; ahaha. bu maddenin üstüne yatarım, yarın bi gün kullanırım :D

    @littleiv; eheh eyvallah teşekkür ettim ;)

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)