12 Nisan 2012 Perşembe

Hoşdere Dolmuşunda Bir Aristokrat

3 tane ömer üründül tadında yorum
İspanya lig fikstürü gibi sınav takvimi hazırlayan, mitokondrilerimde ürettiğim ATP'leri daha yavruyken öldürüp tüketen ve hiçbir ders çalışma zorunluluğumun olmadığı bu nadir günlerden birinde, bu güzel saatleri erken yatarak hiç ettiren, bu dönem ders aldığım tüm hocalara tek tek teşekkürü bir borç bilirim.

MUTLU MUSUNUZ OLM GÖZÜM AKIYO LAN!!1!

Böyle sevimsizlikleri bir kenara bırakırsak, neaber? Ehehe. Ölürüm de yine neaber'imden eksik kalmam.

Sen hiç bi dolmuşta ödül aldın mı sevgili okur? Ben bugün dolmuşta son zamanların en kibar inme isteği gönderen kişisi ödülünü aldım. İnanılmaz güzel bişey, televizyonun yanına koydum, adım falan yazıyor ha bayaa ödül gibi yani, çocuklar hazırlatmış sağolsun. Hehe. Bugün dolmuş camında bilincimi kısa süre için kaybetmiş uyuklarken, ineceğim yere geldiğimizi anladığımda aniden kalkıp, o bilinçsiz halle, o ne dediğini bilmez, o ağzından salya akmaya ramak kalmış halle, "Hocam" dedim, her zamanki gibi başlamıştım ama beynime ulaşamıyordum. Zaman kazanmaya çalıştım. Tekrar ettim, belki o hızla devamı otomatik olarak gelir diye, "Hocam...." Yine sessizlik. Bilinçsizlik halinden çıkamıyordum, fakat yapacak da bişey yoktu zira saniyeler çatır çatır ilerliyordu. Malın önde gideni olduğum anlaşılmasın diye, cümleyi tamamlayacaksam acele etmeliydim. "Hocam Çağdaş'ta" dedim, çok sade bi cümle kuracaktım sanki, "Çağdaş'ta inmek istiyorum.." diye geliverdi bir anda arkası... Şoför cümleyi duymuş, anlamış, kapıyı açan hidrolik sistemi devreye sokan düğmeye basmıştı. İki, üç saniye geçti, o an anladım ki benim bilinçaltım ne sinsi bir aristokratmış, ne adamsendecinin tahsilli çocuğuymuş, ne büyük bir Mustafa Ceceli'ymiş. Tabi dolmuşta duyulmaya alışık olunmayan bu cümlem üzerine arka sıralardan bir kıkırdaşma bir dürtüşme filan. Bunlar çok çirkin şeyler. İnsan bilinçaltı kapalıyken ne yaptığını bilmiyor arkadaşım, ne gülüyosun ırzpıçıcğı gibi ordan bana. Pislik. Adamsendecinin sığ anadan çocuğu.

Oha küfür gibi oldu.

Yalnız benim bilinçaltım da, beni rezil etmek için pusuda bekliyormuş ha. Bundan sonra hep bilinçli gezicem, sıkıysa ortaya çıksın.

Taklit yeteneği olmayan insanın, arkadaş ortamında çok büyük hevesle başladığı Güneydoğu şiveli başarısız taklidi sırasında ben o insan için ölmüyorsam, ölmem ölmem hiçbir vakit. Öyle bir ruh çekilmesi, bir kanın damarda pıhtılaşması, öyle, öyle şeyler işte şimdi bi de ona örnek bulamıcam.

Bugün yanından geçip gittiğim bi kadın, bi öğrencisine "Bir yeri boş bırakırsanız, dolduran çıkar." diyordu ve ben ancak bu cümleyi çekip duyabildim. Kim bilir konu neydi. Vayanassını, dedim, nice potansiyel atasözleri havaya savruluyor.

O diil de hâlâ evinde, camının önünde tüm yanar döner ışıklarıyla, tüm süslemesiyle yılbaşı ağacı duran insan var. Abi olayı çok yanlış anlamış.

Ben şu olayı anlamıyorum: Mesela trende/uçakta, bir ekonomi bir de biznız bölümleri oluyor hani. Hani biznız ekonomiden daha pahalı oluyo, ona daha çok parası olan biniyo, sınıf ayrımcılığının dibi uygulanıyo filan. Hani ekonomidekilere çay poğaça servisi yalan yanlış yapılırken (çayın 1 lira olması), biznızdakilere her türlü hizmeti (bi tek masaj yok) ücretsiz veriyorlar ya. HAH işte ben bu zihniyetin fikir babasını bulup sormak istiyorum. Arkadaşım ekonomideki adam zaten parası olmadığı için ekonomiye biniyor, biznızdaki adam da adı üstünde yani iş adamı kelli felli böyle, paraya para demiyor yani, ya sen bu adama yiyecek içecek hizmetini bedava veriyorsun da; garibim ekonomiye sokuyorsun çıkartıyorsun kazığı. Allahallaa. Hayır o trenden/uçaktan inilince ikisinin de totalde ödediği para aynı şeye denk geliyor; o zaman niye survivor fakirler-zenginler gibi ayırıyorsun? Ya ben senin alnını karışlarım fahrettin.

Sokakta duyduğum yaşam enerjisini en az bizim bölümün peşpeşe koyduğu sınavlar kadar emen bir kötü espriyi, noktasına dokunmadan yazmak istiyorum:
-La ooolum bunlar böyle ne ayak la harbi?
+(...)
+(ayağına bakarak) Sağ ayak la.
-HOHOAHOHAOHOAHOHAHO
+AHEHEHEAHEHAHE.
(yaklaşık elli saniye boyunca gülüşmeler)

Evet öyle şeyler işte sevgili okur. Ben bu yazıyı şimdi sana reklam yoluyla ver edeyim de bir uyuyayım, deli uyuyayım, ayı uyuyayım. Sevgilerimle.

Daçe.

3 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. littleiv says:

    başarısız güneydoğu şivesi cidden enerji emer ya. daçe çok doğru bi konuya değinmişsin.

  2. ebruhu. says:

    Çağdaş'ta inmek istiyorum :D:D:D haklı tepki de adamsendecinin sığ anadan çocuğu olarak ortaya çıkıyor tabii, bence bir plaket de bu tamlamaya verilmeli! ama şimdi ben de o dolmuşta olsam, ben de bi' gülermişim eğri oturup doğru şeyyapalım.

    güneydoğu şiveli başarısız taklitle laz taklidi kapışır. hatta dur ben de bunun ekmeğini yerim bir sonraki yazıda. daçeden şık bir asiiiist.

    yorumumu yayınlamanızı istiyorum. gidiyorum.

  3. Daçe says:

    brom ve konşum, taklitçileri gördüğümüz yerde dövesiye öldürme isimli bir linç kampanyası başlatayım diyorum ne dersiniz?

    ayrıca teşekkürlerimi sunarım. pkhkıhkıkı diye gülelim eğlenelim, sevgilerimle.

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)