1 Ağustos 2011 Pazartesi

Hafif Yaz Yazıları #6

3 tane ömer üründül tadında yorum
» Bu kez kokteyl yok. Gündüz vakti okuyan okuru öldüresiye dövsem daha iyi çünkü. Bu kez bambaşka fotolar var.

» "Ramazan bereketiyle geldi!" sloganlı reklamlarda bahsedilen "bereket" 4 gün eve gelmeyip gelmeyip, bugün çapı kolum kadar 1 ramazan pidesi ve 14 kiloluk karpuzla gelmem oldu. Neaber?


» Fotoğrafta fark ettiysen sevgili okur, canım okurum, aybalam, binanın sağ yanında devasa bir biçimde "Everybody's Nişantaşı" yazıyor. Önünden gelip geçerken fark ettim geçen gün. Dedim, "nişantaşı" tamam da, neden "everybody's", ya da neden "yöresel ürünler pazarı". Everybody geliyor da how many of them ingilizce biliyor dedim. Üstelik what the fuck do you trade dedim. What's the wrong with you diyip tartışmadan yaka paça ayrıldım. Devam ederdim aslında da baktım kraliyet polisi geliyor, anında topukladım. Sonuçta bugüne bugün what the police will do to you belli olmuyor. Bu arada şu paragraftan tam anlamıyla tiksindim. Tik sin dim.

» Dışardayım, sıcak başıma vurmuş, birisi oyunun haritası üzerinde bi yere sağ tıklamış oraya gidiyorum filan. Amacım neydi hatırlamıyorum. Ama bir anda tam kendimde değilken beni kendime getiren o ulvî, o felsefî sözü duydum; inanır mısın; aydınlandım sevgili okur. 45 yaşında gösteren iki adamı karşımdan gelirken fark etmedim ama yanımdan geçerken birinin diğerine ettiği şu hazretli sözlerle irkildim: "Tavşan gider ekine, kulakları dikine." Dilerseniz dünyanın bu en anlamlı ve amaçlı sözünü birlikte irdeleyelim... (kişisel gelişim kitapları terk)

» Şimdi bi tane tavşan var, bu sanırım hayatta hep bir şeyler peşinde koşan insanoğlunu temsil ediyor. Bu insanoğlu ki, hüzünlerden hüzünlere gark olmuş, dertler denizinde bertaraf edilmiş, "Lan ay sonu mu geldi, yok sevgiliyle aramız mı bozuk, akşama ne yiycez, şu ne kadar abi, bana kaça olur, bursa'dan gol haberi mi var, mcdonalds mı burger mı, bunlar gerçek hayatta ne işimize yarayacak, babam böyle pasta yapmayı nerden öğrendi" gibi arama çubuğu varî sorular içinde boğum boğum boğulan bir canlı. İşte bu canlı ekin'e gidiyor. Yani sorusunun cevabını arıyor, amacı var, öyle senin benim gibi it gibi gezmiyor sıcağın çatında. Peki bu insanoğlu, cevaplara giden yolda neler çekiyor? İşte bu da "kulaklarının dikine" olmasında gizli. Tavşan ekine giderken kulakları dikeliyor. Neden? Çünkü bu hayvan aç. Bu hayvanın karnı gurulduyor arkadaşlarının yanında. Yazık günah. Açlığını bastırmaya koşuyor. Sanırım daha fazla bağlayamayacağım. Gerisini artık siz şeyaparsınız.
(yemin ediyorum şu bağlamayı da halledersem bir tolstoy da ülkemizden çıkıcak.)

» Radyoda reklamını duydum, araştırdım buldum sevgili okur. Yine kelime oyuncusu ve şakabaz bir arkadaşımızın piyasaya sürdüğü bir ürünü görüyoruz: After. Şimdi yani... Ne desem. Aft için olan ilacın adına "After" demek. Yani ne bileyim... Valla değişik bir kafanın ürünü. Hem "aftçı", hem de "we're looking after your mouth" demeye getiriyor. Ayrıca "www.aftimvar.com" gibi empatik bir adreste ikâmet etmekte olan sitede "Basitçe, işe yarıyor...", ya da "Ağız yaralarından mı çekiyorsunuz? Lütfen tıklayın" gibi tripleri de var. Neyse. Ben senin amacını anlayamadım After. Kelime oyunuyla bilinçaltımıza girmek isteyen bir inceptor musun, yoksa gayet iyi niyetli sadece biraz mizah eğilimi olan bir girişimimiz misin, bilemedim.

» "Şivlilik" diye kelimemiz olması... Yeni doğan çocuğun kafasına "bıngıldak" denmesi... Geçen gün Azeri arkadaşımla dalga geçerken anlamını bilmediğimi fark ettiğim "züccaciyeci"... Lan ben hiç bilemiyorum bunları.

» Neyse ben bir iftara gidip geleyim (yazar burda, ramazanın daha ilk günden kutlandığını yazıyor). Yok lan yok. Salaklığımdan aç kaldım bu kez. Kahvaltıdan beri bişey yemediğimden. Neyse. Sağlıcak içinde can ver sevgili aybalam.

Daçe.

3 kat daha fazla Ömer Üründül

  1. googhan says:

    yıldız kavşağında görüp her defasında mantığını anlayamadığım everybody's nişantaşını bi de yöresel ürünler pazarıyla birleştirince iyice karıştı beyin. yöreseli görmemiştim şimdiye kadar.

    he bi de eski adı ordaki serviste okunuyo, nişantaşı pazarıyken iyiydin. hiç bozmucaktın onu nişantaşı, yakıştıramadım.

  2. Mjora says:

    aftlarla ilgili şunu diyebilirim : kenakort-a orabase merhemi 2-4tl arası bulabilirsin eczanelerden , geçiriyor etkili bir biçimde...ayrıca tuz yöntemi de var , oldukça mazoşist ve eğlenceli...

  3. Queen"B" says:

    Everybody's Nişantaşı hakkında duygularıma tercüman olmuşsun! :D

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)