13 Nisan 2009 Pazartesi

The Reader

0 tane ömer üründül tadında yorum
"Ya bırakın abi, ne Reader'ı! Fast and Furious çakalım işte ne güzel. Amaan!.."

Bu yakarışlara rağmen, oy çoğunluğuyla Reader'a girdik bugün Cepa AFM'de. Fast and Furious'a gidemiyor olmanın verdiği sıkıntıyla da haddinden fazla önyargılıydım. "Ya bayık bi film işte!" dedim, "Lan saçma ya!" dedim, "İkinci Dünya Savaşı yeter ya!" bile dedim. Biletleri almıştık, koltuklara kıvrılmıştık ve artık emindim: Bu filmi bugün burada izleyecektim.

20 dakikalık reklamlardan sonra film, nüdist arkadaşların görüntüleriyle başladı. Sabah kalkması, kahvaltı falan. Bilindik sahneler. Sonra birden, haşırt diye geçmişe gittik.. İkinci Dünya Savaşı olmuş bitmiş, ama hâlâ her yer buram buram Hitler kokmaktadır (hitler de ne pis kokar ha). Bu pislik kokular arasında başrol elemanımız Micheal Berg görünüyor. Sarışın, tipik bir Alman çocuğu bu. Nasıl oluyorsa, allem oluyor kallem oluyor, bir süre sonra biz bu 15 yaşındaki veledi 185 yaşındaki Hanna Schmitz (Kate Winslet) insanıyla sevişirken görüyoruz. "Ne? Ha? Oha?" dediğinizi duymuyor değilim efendim. Ben de görünce öyle dedim. Ama ilerleyen sahneler boyunca onları yanyana gördükçe alıştım. Zaten nelere alışmıyor ki insanoğlu..

Yağmur Atacan - Pınar Altuğ tadında bir ilişki başlıyor bunlar arasında. Sonra artık neler oluyorsa (filmin ortasında uyuyan insan modeli), film sonunda Micheal ile Hanna'yı bir hapishane kantininde görüyoruz. Tabi o sırada zaman da durmamış, epeyce ilerlemiş. Zaten filmin konusu nedir dersen, "zaman çabuk geçiyor hacı" derim. Neyse işte film böyle, bir o zamanda bir bu zamanda geçip gidiyor. Bittiğindeyse, kafalarda "vay anasını be işe bak" diyen küçük ünlem adamcıkları kalıyor. "Belki bir gün izlersin" diye emreaydın mantığıyla başka da bişey anlatmıyorum. Sinemada olmasa da, dvd'de izlenecek film, tavsiye ettim.

-BlogÖdülleri hakkında: Efendim, cumartesi bir heyecanla başladık sanki sondan ikinci değil de üçüncü olacakmışız gibi, lakin bugün üçüncü gününde işler iyice benim kontrolümden çıktı. Sonra bir de Daçe neden politika sevmiyor, oluyor. İşte bu yüzden. Bir bulaştım, daha çıkamadım. Daha 10 gün var yahu. Bu gidişle kafayı yiyebilirim. Oylarınızı bekliyorum. Saygılar-

Öptüm, gittim. Daçe.
(imdb'den daçe bildirdi demek istedim, olmadı)

Etiketler

anket (4) foto (54) motion (1)